נדל"ן ותשתיות

מהפכה ברכבת ישראל: אחת התחנות העמוסות בארץ בדרך לשינוי קיצוני

תחנת הרכבת בהרצליה בדרך לעבור שינוי קיצוני, במסגרתו ייבנה אולם נוסעים חדש, אשר יכפיל את גודלה של התחנה הקיימת
מערכת ice |  6
תחנת הרכבת בהרצליה (צילום רכבת ישראל ארמון אדריכלים ומתכנני ערים)
במסגרת חזון התחבורה הציבורית של השרה מירי רגב, תעבור תחנת הרכבת בהרצליה שדרוג והרחבה משמעותיים, שיכפילו את  גודל התחנה לקראת ההכפלה הצפויה במספר הנוסעים. שנת 2030 צפויים לעבור בתחנה מידי יום כ-30 אלף נוסעים ו-400 רכבות.
משרד התחבורה ורכבת ישראל נערכים לגידול בכמות הנוסעים השנתית הצפויה בעשור הקרוב, מ-70 מיליון נסיעות כיום לכ-200 מיליון נסיעות בשנת 2030 וכ-300 מיליון נסיעות בשנת 2040.
במסגרת ההיערכות, פרסמה רכבת ישראל מכרז לבניית אולם נוסעים חדש בתחנת הרצליה, אשר יכפיל את גודלה של התחנה הקיימת, וישפר את הקישוריות שלה לסביבה הקרובה ולאמצעי תחבורה נוספים. האולם החדש ייבנה ממערב לתחנה הקיימת ולנתיבי איילון, וסמוך למרכזי התעסוקה והמסחר הרבים באזור.  
אולם הנוסעים החדש יתמוך בגידול הצפוי של מספר הנסיעות בתחנת הרצליה, מכ-1,500 נוסעים בשעת שיא ו-15 אלף נסיעות יומיות כיום, לכ-3,000 נוסעים בשעת שיא ו-30 אלף נסיעות יומיות בשנת 2030. התחנה מיועדת לשרת גם את הגידול הצפוי במספר הרכבות העוברות בתחנה, מ-336 היום, ל-400 בשנת 2030 – גידול של 20%.
התחנה המחודשת צפויה להיפתח כבר בשנת 2026, ותאפשר גישה מהירה ונוחה מכיוון מרכזי המסחר והתעסוקה שרובם ממוקמים ממערב לתחנה, ואשר כיום הגישה אליהם מתבצעת באמצעות גשר הולכי רגל עילי.
הפרויקט כולל הקמת אולם נוסעים חדש שיחליף את האולם הקיים, שני גשרים המקשרים בין אולמות הנוסעים ורציפי התחנה שיוארכו במסגרת הפרויקט, חניון חדש לכלי רכב, דו גלגלי ואופניים, ומסוף תחבורה ציבורית שירכז את כל הקווים ליישובי האזור.
כמו בכל תחנות רכבת ישראל, אולם הנוסעים החדש יציע נגישות מלאה לנוסעים עם מוגבלויות, יאפשר זרימת נוסעים משופרת, מהירה ונוחה יותר, ויקצר משמעותית את התורים לבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, מסרה: "רכבת ישראל ממלאת תפקיד מרכזי בחזון התחבורה הציבורית שאותו אני מקדמת בנחישות מאז כניסתי לתפקיד. עד סוף העשור נוכל להגיע ברכבת מהירה מקריית שמונה ועד אילת, נחבר את הפריפריה למרכז ונעביר חלק נכבד מנפח הובלת המטענים מהכבישים אל המסילות. התחנה החדשה והמתקדמת בהרצליה היא חלק ממרכז תחבורה אזורי משולב, על פי תפיסת התחבורה שלי המקדמת קישוריות וחיבוריות מלאות שהמאפשרות להגיע אל התחנה וממנה בנוחות, בקלות ובכל אמצעי התחבורה הקיימים היום ובעתיד".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לאיזה חבר של מירי מכוון הפרוייקט הזה? (ל"ת)
    0מולן גאה 06/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    דווקא בהרצליה פיתוח??
    פיתוח?? 06/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכים גישה נוחה לרכבת גם לאנשים צעירים שלא גרים בהרצליה פיתוח. נמאס
    סגור
  • 4.
    אין קליטת סלולר ברכבת, אין אינטרנט (ל"ת)
    איציק 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עם הקצב שהעבודות זזות, לא יקרה בעשור הקרוב
    ממתינה לרכבת הקלה 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמע כמו אחלה תכנית, אבל כמו הקו האדום של הרכבת הקלה שאמור היה כבר להתחיל לעבוד לפני שנים ועדיין לא התחיל, גם כאן נראה שהשיפוצים והעבודות פשוט יהוו תירוץ לחלק ג'ובים למקורבים ולא ייגמרו אף פעם.
    סגור
  • 2.
    רכבת
    רפאל 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם כותבים שהאולם החדש יחליף את הישן ואחרי זה כותבים שיהיו גשרים שיקשרו בין 2 האולמות נוסעים הישן והחדש.
    סגור
  • 1.
    מירי רקב כל יום בחדשות אבל לא עושה כלום רק מעכבת את הפר (ל"ת)
    מוטי בר-נס 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור