נדל"ן ותשתיות

הדרמה במבנה: מאחורי הקלעים של הפיטורים של דודו זבידה

בעלי המניות דורשים שקיפות לפיטורי המנכ"ל דודו זבידה, וחושדים כי משפחת פורר עומדת מאחורי המהלך. אחרים מצביעים על דרישות השכר המוגזמות ועל המהלך למיזוג עם דסק"ש. בינתיים הצדדים בוחשים דרך התקשורת בסיקור מוטה, עם האשמות קשות בין גלובס לדה מרקר
מערכת ice | 
דודו זבידה (צילום איתן ריקליס, פלאש 90/ גילי יערי)
חברת הנדל"ן מבנה בתהליכי פיטוריו של המנכ"ל דודו זבידה, אחד המנהלים המוערכים בענף הנדל"ן התעשייתי. שלשום בחברה כבר הגיעו לשלב מתקדם בהליך כאשר זבידה זומן לשימוע, כאשר חרב הפיטורים מתקרב במהרה.
אחת הסיבות המרכזיות לפיטוריו, נעוצות בדרישות השכר המופרזות של זבידה, דבר שכנראה לא היה מקובל על משפחת פורר: דוד פורר, בעל המניות הגדול בחברה עם 18.7% מהמניות (מנורה מבטחים עם 10.1% וכלל ביטוח עם 9.6%) ובנו - דוד, יו"ר הדירקטוריון. המחלוקת היתה נעוצה בתגמול ההוני, ונזכיר ששכרו של זבידה הוא אחד הגבוהים במשק כאשר עלות שכרו בחמש השנים האחרונות הייתה מהגבוהות בקרב המנהלים הבכירים של מדד ת"א 125 והגיעה לכדי 100 מיליון שקל.

זבידה עצמו דרש להגדיל את שכרו ל-120 מיליון שקל ל-4 השנים הקרובות, שכלול באופציות ומניות שיינתנו לו. תנאי הפרישה שלו גם הולכים להיות מוגזמים, כאשר כאשר המנכ"ל עם מניות של מבנה בשווי של 40 מיליון שקל וחבילה של אופציות שיכולות להגיע ל-100 מיליון שקל. במהלך הדיונים עם הדירקטוריון ועם משפחת פורר, דרש זבידה שבפרישתו יירכשו ממנו המניות והאופציות בסכום עתק הגבוה בעשרות מיליוני שקלים משווים.
בעלי המניות האחרים בינתיים נשארים בתמיהה לאור הפרסומים על המהלכים נגד המנכ"ל שנחשב מוערך בענף. חלקם רומזים שחוסר השקיפות לגבי הליך הפיטורים של זבידה מביאים למסקנה כי משפחת פורר עומדת מאחורי המהלך במטרה לסלק את המנכ"ל החזק ובכך להשתלט על החברה. זו הסיבה כנראה לכך שהמכתב לשימוע ומכתבי בעלי המניות לא מתפרסמים.
בעלי מניות פנו לאחרונה לדירקטוריון החברה כדי לשקול את ההחלטה לפטר את זבידה, ואף זימון אספה כללית על הפרק לשינוי הרכב הדירקטוריון. נציין שעורכי הדין של משפחת פורר: אודי סול ואילנית לנדסמן הם גם המייצגים של הדירקטוריון.
עוד יש לציין שמו"ל גלובס, אלונה בר און, בעלת מניות מיעוט בחברת מבנה נדל"ן, אף היא שלחה פנייה לדירקטוריון ובעלי המניות במטרה למנוע את פיטוריו של חברה דודו זבידה, ממנו היא אף שוכרת משרדים עבור גלובס: "עושה ניסים ונפלאות כמנהל בתהליך מורכב מאוד של שיקום חברת ענק שעמדה על סף פשיטת רגל", כתבה. בכך יש גם בחישה של בעלי המניות דרך התקשורת, הן מצד גלובס והן מצד האשמה של גלובס כי דה-מרקר מופעלים עלי ידי משפחת פורר וזאת לאחר כתבה של דה-מרקר על כך שבגלובס נמנעו מגילוי נאות על תפקידה של בר-און בפרשה.
 
ברקע הדברים אי אפשר להתעלם מהמהלך הענק שרצה זבידה להוביל בתחילת השנה: מיזוג מבנה עם דסק"ש של צחי נחמיאס וניהול החברה הממוזגת. מצד אחד: אם המהלך היה מבוצע ומתקם מעבר לגישוש, מבנה הייתה מקבלת משאב ענק בדמותה של חברת גב-ים וכלל נכסיה, חברה בבעלותה של דסק"ש (לאחר הכרעת קרב השליטה עם רכישת חלקו של אהרון פרנקל). מצד שני: בעלי המניות במבנה נרתעו מהמהלך שאולי היה מקטין את כוחם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה