נדל"ן ותשתיות

הרכבת הקלה בהתקדמות משמעותית: כמה זמן יימשכו העבודות בקו הירוק?

יום היסטורי בקו הירוק של הרכבת הקלה, חפירת 4.5 קילומטרים של מנהרת הקו הירוק של הרכבת הקלה יצאה לדרך, מנכ״ל נת״ע, חיים גליק: "המנהרה תחפר בתוואי של 250 מטר מעל מנהרת הקו האדום, אתגר גדול  שכן במנהרה פועלת הרכבת. מדובר באתגר הנדסי מאוד משמעותי״
מערכת ice |  7
תקלות ברכבת הקלה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
חפירת הקו הירוק יוצאת לדרך: הבוקר (ראשון), החלה חפירת מנהרת הקו הירוק על ידי מכונת החפירה (TBM) ׳גולדה׳, באתר לוינסקי שבתל אביב. האירוע צוין בטקס השקה חגיגי במעמד מנכ״ל נת״ע, חיים גליק, משנה למנכ״ל קו ירוק, ענת טוקר ושגריר סין בישראל, מר Cai Run.
מכונת החפירה ׳גולדה׳, היא גם זו שחפרה את התוואי האדום של הרכבת הקלה. היא קרויה על שם ראש ממשלת ישראל הרביעית, גולדה מאיר. במהלך החפירה, יעבדו שלוש מכונות TBM ("חפרפרות") על כרייה של 4.5 קילומטרים של תוואי הקו הירוק.
 
הקו הירוק של הרכבת הקלה מחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון. אורך הקו 39 ק"מ, מתוכם 4.5 ק"מ תת קרקעיים, עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות.
מנכ״ל נת״ע, חיים גליק התייחס לתחילת הכרייה: ״אנחנו נמצאים ביום חג שבו מכניסים מכונה לתוך הקרקע של תל אביב כדי לחצות אותה מכאן ועד רוקח, לאורך 4.5 קילומטרים. המכונה שעובדת 24 שעות ביממה, במהלך כל השנה, מדויקת ואמורה לתת לנו את שתי המנהרות שייפתחו מכאן ועד רוקח. האלמנט המרכזי מבחינתנו הוא לייצר ביטחון מלא לסביבה- חוסר סדקים, עבודה בטיחותית, פיקוח מתמיד ושימוש בעשרות אלפי סנסורים. המנהרה תחפר בתוואי של 250 מטר מעל מנהרת הקו האדום, אתגר גדול  שכן במנהרה פועלת הרכבת. מדובר באתגר הנדסי מאוד משמעותי.״
משנה לקו הירוק, ענת טוקר הוסיפה: ״העובדה שאנחנו מתקדמים פה משקפת התקדמות ממשית של פתיחת הקו בזמן. מדובר בקו של 39 קילומטרים כאשר רוב המקטעים הם עיליים, קו עם הרבה מאוד גשרים, שיחבר בין ראשון לציון וחולון מדרום, דרך אבן גבירול ל-2 מרכזי תעסוקה מאוד משמעותיים, קריית עתידים והרצליה פיתוח. כרגע אנחנו נערכים לסדר גודל של שנתיים וחצי של עבודה על המנהרות. נמשיך לחפור ולממש את הפרויקט כדי שנעמוד בתכנית העבודה, הזמנים משתנים כל הזמן. נשים לב לתושבים. בכל מקום שאפשר להקל נקל.״
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בלונדון בנו מנהרה מתחת לתמזה לפני 150 שנה (ל"ת)
    תקופת האבן 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    39 ק"מ ב-7 שנים
    אליהו 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחלה ג'וב מצאו שם בנת"ע. בכל מקום בעולם לוקח במקסימום 12 חודשים לבצע את זה. בקטאר לקח 6 חודשים. בישראל- 84 חודשים לא סופי.
    סגור
  • 4.
    מתי? זו השאלה...
    יואב 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בין דיבורים לבין מעשים יש פער כל כך גדול. השאלה מתי זה יהיה מוכן (צפי ריאלי) והאם זה יתאים לאוכלוסיה ההולכת וגדלה או שכאשר העבודות יסתיימו יתחיל שפיות הרחגה והתאמה כי התחנות לא תהיינה נתאימות לכמות המשתמשים. ??
    סגור
  • 3.
    תקנו אותי אם אני טועה אבל הכל העולם
    אזרח 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה עובד ככה ואפילו כמה רכבות אחת מעל השניה
    סגור
  • 2.
    רכבת קלה
    אזרח מודאג 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחד לנסוע בה
    סגור
  • למה
    כובי 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה מפחיד
    סגור
  • 1.
    ענת יוקר הגאון:
    רות דוד 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שיש התקדמות מעיד שיש התקדמות
    סגור