נדל"ן ותשתיות

המשכנתאות ישוחררו מהריבית? "מדינת ישראל מספסרת בקרקעות"

משה גפני פתח הבוקר את דיון ועדת הכספים בהתייחסות לכוונת החקיקה שלו לבלימת העלאת הריבית על המשכנתאות בישראל: "לא מתכוון לרדת מהעניין הזה"
מערכת ice |  2
משכנתא (צילום vecteezy)
ברקע ההצהרה של ח"כ משה גפני לבלום את העלאת הריביות על הלוואות המשכנתא כדי להקל על שוק הדיור, הבוקר נפתח הדיון בועדת הכספים בהתייחסות של הח"כ לצעד שמבקש להחיל.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני התייחס בפתח הדיון ליוזמת החקיקה שביקש לקדם בדיון אתמול, לעניין הגבלת העלאת הריבית על משכנתאות: "אני לא מתכוון לרדת מהעניין הזה, אני חוזר ואומר את שאמרתי אתמול – מחירי הדירות זהו נושא שאי אפשר לחיות אתו. מדובר בכל המגזרים וכל הציבורים.
"המדינה כאילו עומדת מהצד, אבל היא מספסרת בקרקעות כדי להרוויח כסף ועל זה משלם הזוג הצעיר, זה לא נגמר שם, ברגע שהדירה מוצעת למכירה, גם בשלב זה הזוג הצעיר משלם גם חלק למדינה, ואז הוא לוקח גם משכנתא, והוא חוטף גם ריבית. לעמוד מהצד ולתת נימוקים מלומדים למה אי אפשר להתערב בריבית זה לא מעניין בכלל, אנחנו צריכים לעשות פעולה - שהמשפחה שקונה דירה תוכל להגיע לדירה.
"זו לא איזו גזירת גורל, שהמדינה מכניסה את היד לכיס זה לא לקחת כספים, זה לתת עבור הזוג הצעיר. אני מבקש מהייעוץ המשפטי לוועדה להפעיל את כל כישוריהם, כדי לעשות חוק לעניין הזה, כדי שהמדינה תהייה חלק מהעניין, ואז נקיים דיונים ונראה איך אפשר להתקדם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפתרון כ"כ פשוט! המדינה צריכה לשווק קרקעות זולות.
    ארנון 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משחק עם הריביות זו הדרך המשנית והריווחית עבורה.
    סגור
  • 1.
    בורות מחרידה
    דני 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העלאת הריבית מסייעת לזוגות הצעירים כי היא בולמת את מחירי הדירות ומאלצת משקיעים למכור דירות. מחירי הדירות התחילו לשנות כיוון ודווקא הצעות כאלה יהרסו הכל!
    סגור