נדל"ן ותשתיות

ביידן זועם: אופ"ק תפחית את הייצור ב-2 מיליון חביות ליום

בתזמון בעייתי, הכריז אתמול קרטל הנפט אופ"ק פלוס על הקיצוץ הגדול ביותר בייצור נפט מאז תחילת מגפת הקורונה. ממשל ביידן מסר כי הוא מאוכזב וכינה את ההחלטה "קצרת רואי" ו"עויינת". מחירי האנרגיה בדרך לעלייה נוספת
מערכת ice | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
שותפות הנפט אופ"ק פלוס (OPEC+) הודיעה אתמול (רביעי) כי תפחית את תפוקת הנפט שלה ב-2 מיליון חביות ביום, מהלך שעשוי להעלות עוד את מחירי הגז, הנפט והאנרגיה, לאחר יותר משנה של עליות מחירים. בהצהרה שלה, שהודיעה על הקיצוצים, ציטטה ברית אופ"ק את "אי הוודאות שאופפת את התחזית הכלכלית העולמית ואת שוק הנפט".
מדובר בצעד דרסטי ובתזמון בעייתי: ההחלטה של ​​קרטל הנפט ובעלי בריתו, שהוכרזה בווינה, מהווה את קיצוץ הגדול ביותר בייצור נפט מאז תחילת מגיפת הקורונה. כידוע, מחירי הנפט והגז זינקו הקיץ, הרבה בגלל הפלישה הרוסית לאוקראינה.

דובר  ממשל ביידן אמר בהצהרה שהוא מאוכזב מההחלטה, וכינה אותה "קצרת רואי", "עויינת" ואף "קטסטרופלית". הלחץ של ממשל ביידן גדול לאור מחירי האנרגיה העולמיים המאמירים ועל רקע בחירות האמצע לקונגרס שיתקיימו בנובמבר. בממשל תולים בצדק חלקי את המחירים הגבוהים במלחמה באוקראינה, אך מלחמתו של ביידן בייצור האנרגיה האמריקני העצמי היא גורם משמעותי לא פחות בהתייקרות האנרגיה והנפט.
"בתקופה שבה שמירה על אספקת אנרגיה גלובלית היא בעלת חשיבות עליונה, להתפתחות זו תהיה ההשפעה השלילית ביותר על מדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית שכבר נרתעות בשל מחירי אנרגיה גבוהים", נכתב בהודעת הבית הלבן. המחירים ירדו קלות מיולי עד אמצע ספטמבר, כאשר הנשיא ג'ו ביידן ביקש להפחית את מחירי הדלק ולהקל על ארנקיהם של האמריקנים, לקראת בחירות האמצע.
קבוצת המחקר Capital Economics צופה כעת שמחירי הנפט העולמיים יעלו מכ-93 דולר ל-100 דולר לחבית, כאשר מחירי המדד בארה"ב יעלו מ-88 דולר ל-92 דולר. בתחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה, מחירי הנפט העולמיים טיפסו עד ל-128 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה