מדדים ומחקרים

מחירי הנפט יעלו ל-100 דולר בעקבות הקיצוצים שאופ''ק שוקלת

ברית של כמה מיצרניות הנפט החזקות בעולם שוקלת את הקיצוץ הגדול ביותר בתפוקה שלהם מאז תחילת מגיפת הקורונה השבוע, מהלך היסטורי שלדברי אנליסטים יכול לדחוף את מחירי הנפט בחזרה לשלוש ספרות

מערכת ice | 
הנפט מזנק (צילום pixabay)
קרטל הנפט ובעלי בריתו שוקלים קיצוץ תפוקה של יותר ממיליון חביות ביום, לפי מקורות אופ''ק. עם זאת, נאמר שיש צפי שמספר החביות האמיתיות שיצאו מהשוק יהיה ככל הנראה בסביבות 500,000, מה ש"יהיה מספיק כדי לתמוך בשוק בטווח הקרוב".
מחירי הנפט עלו ביום שני בבוקר בסביבות 4%. מדד בינלאומי ברנט גולמי  החוזים העתידיים עלו ב-4% ל-88.54 דולר לחבית, בעוד בארה"ב במערב טקסס ביניים החוזים העתידיים טיפסו ב-4.2% ונסחרו במחיר של 82.83 דולר לחבית.
סטיבן ברנוק, אנליסט בכיר מלונדון, אמר ביום שני כי נראה שיש פוטנציאל כלפי עלייה למחירי הנפט לאחר הפסדים כבדים בספטמבר. "עלייה נוספת בפעילות המסחר יחד עם הידוק יסודות הנפט בטווח הקרוב עלולים בהחלט לדחוף את מחירי הנפט בחזרה ל-100 דולר לפח", אמר ברנוק בהערת מחקר.
 
האנליסטים בגולדמן זאקס, מהדהדים את הקריאה הזו של החזרה ל-100 דולר לחבית, צופים שהנפט יגיע לשלוש ספרות בשלושת החודשים הבאים, לפני שהוא מטפס ל-105 דולר באופק של שישה חודשים.
בנק ההשקעות האמריקני צופה שהמחיר יזנק ל-95 דולר בסביבות סוף השנה, לפני שיגיע ל-100 דולר במהלך ששת החודשים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה