נדל"ן ותשתיות

שגרירות ארה"ב בירושלים הבנויה? עדיין לא, וזו הסיבה

עיכוב ביורוקרטי שהתגלע בין משרד האוצר לרשות מקרקעי ישראל מעכב את מסירת המגרש לבניין השגרירות, שגם כך בנייתו צפויה להימשך שנים. המחלוקת קשורה דווקא לשטח השגרירות הנוכחית בת"א. במשרד האוצר לא יודעים איך ומתי הנושא ייפתר
מערכת ice | 
שגרירות ארהב (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
בניית השגרירות האמריקנית בירושלים מתעכבת משמעותית בשל מחלוקת ביורוקרטית בין משרד האוצר לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י). העימות בין הגופים התפתח סביב מסירת המגרש המיועד לבניין השגרירות, כך מדווח "ישראל היום".
הסכם בין רמ"י לבין האמריקנים משנת 1988 קובע כי בתמורה לפינוי השטח ברחוב הירקון, שבו נמצאת השגרירות הנוכחית, רמ"י תקצה לממשל שטח חלופי בירושלים, המכונה "מתחם אלנבי". עקב קשיים הכרוכים בבניית השגרירות החדשה, האמריקנים ביקשו לקבל את המתחם בירושלים עוד בטרם יפנו את השטח ברחוב הירקון.
לפי גורמים אמריקניים, בניית השגרירות צפויה להימשך כעשר שנים, ולהסתכם בעלות של מיליארד דולר. מאז החלטת טראמפ להעלות את השגרירות האמריקנית לירושלים, התנהלו דיונים רבים בתוך הממשל בשאלה היכן למקם אותה. לרשות ארה"ב עומדים שני מגרשים בדרום העיר: מתחם אלנבי ומלון "דיפלומט" לשעבר.
ברמ"י הסכימו לנתק בין מסירת השטח בירושלים לבין קבלת המגרש ברחוב הירקון, אך בגלל שערך המגרש מגיע למאות מיליוני שקלים, דרשו שמשרד האוצר יפצה את הרשות מתקציב המדינה על אובדן ההכנסה.
במשרד האוצר מסרו בתגובה: "הנחות בהקצאת מקרקעין מתוקצבות מתקציב רמ"י. בימים אלה נבחנת אפשרות למעבר לתקצוב הנחות בתקציב המדינה, ובכלל זה - גם תקצוב מסירת הקרקע לאמריקנים". האם ומתי תשונה המדיניות והבעיה תיפתר? בשלב זה אין למשרד האוצר תשובה טובה. 
 
רמ"י, מצידם, מסרבים לשחרר את הקרקע של מתחם אלנבי, עד שיתברר בוודאות מקור התשלום על השטח ברחוב הירקון, ולכן הליך העברת הקרקע תקוע עד לפתרון המחלוקת. לטענצ אנשי רמ"י, העיכוב במסירת המגרש לא מונע מהאמריקנים להמשיך בתכנון המבנה החדש, וכי יוותרו על דרישת התשלום אם הדרג המדיני יורה להם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה