נדל"ן ותשתיות

אבו גוש תורחב במאות דונמים, קריית יערים נדחתה

ועדת הגבולות הגיאוגרפית של משרד הפנים תאפשר את הרחבת היישוב הערבי במבואות ירושלים בכ-285 דונם. היישוב החרדי הסמוך לא קיבל אישור להעברת 1,000 דונם מהמועצה האזורית מטה יהודה. ומה היו שיקולי הוועדה?
מערכת ice |  3
ירושלים (צילום unsplash)
ועדת הגבולות הגיאוגרפית של משרד הפנים קיבלה לאחרונה החלטה שלא לאפשר את הרחבת גבולות היישוב החרדי קריית יערים במבואות ירושלים. יש לציין כי מדובר בהעברת 1,000 דונם מהמועצה האזורית מטה יהודה למועצה המקומית קריית יערים.
במקביל, הוחלטה על ידי אותה ועדה לאפשר את הרחבת היישוב הערבי השכן, אבו גוש, על פני שטח משמעותי של כ-285 דונם. יודגש כי לא מדובר בסוף פסוק, וההחלטה של ועדת הגבולות זקוקה לאישורה של שרת הפנים, איילת שקד.
בהחלטת הוועדה נכתב בין השאר: "הוועדה התרשמה כי ביישוב מתגוררת אוכלוסייה שלה חלופות דיור מתוכננות מחוץ ליישוב, ואף בתחומי המחוז. היישוב הוקם כמוסד ולא נערכה לו תוכנית בראייה מתכללת להפיכתו ליישוב צומח. עיקר הגידול בשנים האחרונות נבע מהקמה של שכונות חדשות והגירה אל היישוב".

אשר לאבו גוש שקיבלה את האישור המיוחל להתרחב, צוין כי "הוועדה התרשמה כי מצוקת הדיור אינה יכולה למצוא את עיקר פתרונה בחלופות אחרות מלבד ביישוב. החלטת ממשלה קבעה את הצורך בתכנון מותאם לאוכלוסייה זו, תוך שימוש במוסד הוותמ"ל ואף בחריגה מתחום תוכנית כוללנית".
עוד נכתב בנושא כי "הבקשה כוללת שטחים שהדיון התכנוני בהם הסתיים, חלות על שטחים אלה תוכניות מאושרות מהיררכיות שונות, ונקבע כי ייעודם ישונה לשימושים אורבניים מגוונים. מן התכנון המפורט שהושלם בתמ"לים סביב היישוב, עולה תמונה של בחינת פיתוח מאוזן אל מול השטח הפתוח והשלמת הדיון בנושאי פיתוח אלה".
ראוי לציין כי המועצה המקומית אבו גוש מונה כ-8,500 תושבים מוסלמים, בעוד קצב הגידול בה הוא כ-2% בשנה. המועצה מדורגת באשכול חברתי כלכלי 3 ובעבר קודמו בה שתי תוכניות במסגרת הוותמ"ל
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    החלטה הזויה. (ל"ת)
    ירושלמי 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    השתלטות ערבים על שטחי מדינה
    צוצו 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממשלה כושלת אנטי ציונית
    סגור
  • 1.
    מדינת פלסטין
    מישהו 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפכנו למדינה של רוב יהודי בשליטה של הערבים
    סגור