נדל"ן ותשתיות
משרד התחבורה הכריע: המהפכה בנתיבי איילון יוצאת לדרך
?וועדת המכרזים של חברת נתיבי איילון הודיעה על זכייתה של חברת הקבלן י.ד ברזאני בע"מ במכרז להשלמת המקטע הצפוני במסגרת פרויקט נתיבים מהירים בכביש החוף, בין מחלף נתניה למכון וינגייט, כאשר גברה על ההצעות של שש חברות נוספות במכרז, צפי לסיום: 2025
משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, מודיעים שחברת הקבלן י.ד ברזאני בע"מ זכתה במכרז להשלמת המקטע הצפוני במסגרת פרויקט נתיבים מהירים. המקטע בכביש החוף, בין מחלף נתניה למכון וינגייט. המכרז כולל בין היתר סלילת שני נתיבים מתחלפים במרכז כביש מספר 2, במקטע הדרך שבין מחלף נתניה למכון וינגייט.
מקטע זה הינו ציר מרכזי לתנועת נוסעים מכיוון צפון למטרופולין תל-אביב וחזרה ממנו ומהווה למעשה את שער הכניסה הצפוני לנתיבים המהירים, וכן ציר הזנה לחניון שפיים שעתיד להיות החניון הגדול בישראל. החברה הזוכה גברה על שש הצעות נוספות במכרז עם הצעה של חצי מיליארד שקל.
הקמת נתיבים מתחלפים בצד שדרוג התוואי הקיים, ייקלו משמעותית על העומסים מכיוון צפון, וזאת באמצעות שישה נתיבים לכיוון בשעות העומס, במקום שלושה נתיבים הקיימים כיום. הנתיבים המתחלפים יאפשרו לנוסעים בתוואי ליהנות מנסיעה מהירה, נוחה ומתקדמת. המקטע הצפוני במלואו, באמצעות הנתיבים המתחלפים, צפוי לתת מענה מיטבי לביקושים הגבוהים, לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ורכבים שיתופיים, וכן להוות חיבור מהיר וישיר לחניון 'חנה וסע' בשפיים.
במסגרת העבודות, יסללו שני נתיבים חדשים במרכז הכביש באורך 14 קילומטר (לשני הכיוונים), יוקמו מעקות הפרדה בטיחותיות בין הנתיבים המהירים לשאר הנתיבים בכביש, יסללו נתיבי תחבורה ציבורית לאורך כל התוואי, יסללו שבילי אופניים מודרניים ונוחים, יתבצע פיתוח נופי בשולי הדרך, ויוצבו תשתיות חדשות.
פרויקט הנתיבים המהירים של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הינו מערך הסעת המונים משולב, שמטרתו להביא לשינוי הרגלי הנסיעה של השימוש ברכב הפרטי לטובת נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית. הפרויקט נועד בראש ובראשונה להקל על גודש התנועה בכניסות למטרופולין ת"א. אורכם הכולל של הנתיבים המהירים החדשים הוא כ-120 קילומטר, בתוואי שבין ראשון לציון דרך ת"א ועד נתניה ובחזרה, וכביש 5 מחלף גלילות ועד מחלף קסם.
הפרויקט כולל שירותי הסעות נוחים באמצעות מערך שאטלים חשמליים ומודרניים, בתדירות גבוהה וללא עלות לחמישה מוקדי תעסוקה מרכזיים בתל אביב וכן חמישה חניוני ענק בשפיים ראשון, מורשה, תקווה וגלילות, מהגדולים מסוגם בעולם, אשר יאפשרו חנייה סה"כ לכ-26,000 רכבים. הפרויקט צפוי להסתיים בשלמותו בשנת 2025.
עוד ב-
עידו מעוז, סגן סמנכ"ל בחטיבת פרויקטים יזמיים בחברת נתיבי איילון: "פרויקט הנתיבים המהירים שמובילים חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה עתיד לשנות תוך מספר שנים מהקצה לקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בכביש, בנוסף לחיסכון מהותי בזמן ובכסף. באמצעות מתווה חדשני ומתקדם של נתיבים מתחלפים, יהיה ניתן לנתב ולנהל מחדש את התנועה בתוואי בצורה היעילה ביותר. בתכנון הושם דגש מהותי על היבטי בטיחות בצד נוחות עבור הנהגים, לרבות מזעור ההפרעה לתנועה גם בשלבי הקמת הפרויקט".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.למה צריך חניון למכוניות בשפיים?אני 12/2021/27הגב לתגובה זו1 1חניונים בפאתי תל אביב מנציחים את המשך הפקקים, צריך תחבורה ציבורית מהבית ולא חניון, אחרת כולם ימשיכו לקנות מכונית כי הם צריכים להגיע לחניון עם הרכב. מדינה שרק חושבת על מיסים מדלק וממס על יבוא מכוניות. לא רואים מטר מהאף.סגור
-
7.הבעיה באילון דרום ולא בצפוןחנוך 12/2021/26הגב לתגובה זו0 0סדרו את היציאה הדרומית שם הבעיהסגור
-
6.שטויות, תמשיכו את כביש 29 איילון עד לכביש 553דוד 12/2021/26הגב לתגובה זו0 0במקום השטות הנוראית הזאתסגור
-
5.י.ד ברזאנידיןדין 12/2021/20הגב לתגובה זו0 0אוי ואבוי אם ברזאני יסלול את הכביש ממחלף נתניה לוי גייס כמו שהוא בונה דירות אז מצבינו גרוע ביותר ולממונים על המכרז ממש לא מקצוענים עם ריח רעסגור
-
4.באזני???נעקץ עי ברזני 12/2021/20הגב לתגובה זו1 0באזני זה החברה אחי תפוקה בסלילת כבישים וגם הזוכה היחידה שנט"ע הוציא אותה בנמצא סלילת כביש בכביש 38 שליד בית שמשסגור
-
3.הורסים את המדינה כל הבניות בבת אחתאיציק 12/2021/20הגב לתגובה זו3 3ביגלל זה הכאוס בכבישים לא עושים את כל הכבישים בבת אחת !!סגור
-
2.נתיבים מהיריריםדוד 12/2021/20הגב לתגובה זו3 1כמו כל המכרזים בראזני ימסור את העבודה לקבלן משנה ואנו הנהגים נמשיך לסבולסגור
-
1.כביש עילי מעל נחל איילון !!!דודי 12/2021/20הגב לתגובה זו12 0איך אתם לא חושבים על זה !! בכל העולם יש כבישים עיליים מעל הכביש הראשי , כל מי שרוצה לנסוע מדרום לצפון ולהפך , מדוע הוא צריך להתקע בפקקים של תל אביב !? רק כביש עילי מעל נחל איילון יפתור את הבעיה !!!סגור
-
נתיבים מהיריםדוד 12/2021/20הגב לתגובה זו5 0הקבלן הראשי ימסור את הפרוייקט לקבלן משנה ואנו הנהגים נמשיך לסבול כרגילסגור