נדל"ן ותשתיות

שוק הנדל"ן בטירוף: שיא נשבר - 14 אלף עסקאות בחודש אחד

מנתוני הכלכלנית הראשית באוצר עולה כי בחודש אוגוסט נשבר שיא בהיקף רכישת הדירות; הפעם האחרונה שנשרמו מספר עסקאות בסדר גודל כזה היה ביוני 2015; המשקיעים עוברים לפריפריה
ניצן כהן |  1
נדל"ן (צילום פלאש 90/ גילי יערי)
הבהלה לנדל"ן מביאה לשיאים חדשים. מנתוני משרד האוצר עולה כי בחודש אוגוסט נשבר שיא חדש בהיקף רכישת הדירות כש-14.1 אלף דירות נרכשו בחודש אחד, מספר גבוה יותר מהשיא הקודם שנרשם בחודש יוני 2015. היקף העסקאות באגוסט היה גבוה ב-31% ביחס להיקף העסקאות באוגוסט 2020 וגבוה ב-7% מהיקף העסקאות בחודש יולי 2021.
עוד עולה מנתוני הכלכלנית הראשית באוצר, כי פעילות המשקיעים המשיכה להיות גבוהה כשכ-3,000 דירות נרכשו על ידם באוגוסט, כמעט כפול מהיקף הפעילות שלהם באוגוסט 2020. בסך הכל ב-8 החודשים הראשונים של השנה נרכשו על ידי משקיעי הנדל"ן 20 אלף דירות. מספר שהוא גבוה יותר מהכמות השנתית שרכשו משקיעים בכל אחת מארבע השנים האחרונות.

ניתוח רמות המחירים של הדירות שרכשו המשקיעים באוגוסט השנה, כפי שבוצע על ידי הכלכלנית הראשית של האוצר מלמד כי בהשוואה לאוגוסט 2019 למרות העלייה המשמעותית במחירים, המחיר הממוצע של הדירות שרכשו המשקיעים באוגוסט השנה היה גבוה ב-5% בלבד בהשוואה לאוגוסט 2019. ההסבר לכך נובע בחלקו משינוי בתמהיל הגיאוגרפי של רכישות המשקיעים, לאזורים זולים יותר, עובדה המתבטאת גם בגובה מס רכישה נמוך משמעותית מזה שבאזורי הביקוש, בשל השוני במחיר הדירה.
פילוח גיאגרפי מלמד כי 4 הערים המבוקשות ביותר בקרב רוכשי הדירות היו: תל אביב, בת-ים, באר-שבע, רחובות וחיפה. 
אם מפלחים את רכישות המשקיעים ניתן ללמוד כי העלייה החדה ביותר הייתה באזור נתניה שם הוכפלה פעילות המשקיעים בהשוואה לאוגוסט אשתקד. עלייה משמעותית נרשמה גם באזורי ב"ש ות"א (גידול של 87% בכל אחד מאזורים אלו).
במצטבר, בשמונת החודשים הראשונים של השנה, מוביל אזור ב"ש את הגידול ברכישות המשקיעים, עם שיעור גידול של 144% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019 (ההשוואה היא ל-2019 ולא ל-2020 הן בשל הרמה הנמוכה במיוחד של עסקאות בחודשים הראשונים של פרוץ מגפת הקורונה אשתקד והן כדי להשוות לתקופה שלפני הורדת מס הרכישה בסוף יולי אשתקד).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ותודה רבה לישראל כץ החזיר
    רוני 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שדאג לאספני הדירות ודפק את מחוסרי הדיור עד העצם.
    סגור