נדל"ן ותשתיות

סרוגו נגד חיים ביבס: "דבריו על הקבלנים חצופים, שערורייה"

בוועדת הפנים נשיא התאחדות הקבלנים יצא בחריפות נגד יו"ר השלטון המקומי: "דבריו חמורים מאוד ומדובר בהטחת אשמה בציבור שלם. אותן מאות אלפי יחידות דיור המתכוננות עליהן עדכן חיים ביבס לא נבנות בפועל בגלל ראשי רשויות - הם האחראים לכך שאין בנייה למגורים בישראל"
כפיר אדר | 
ראול סרוגו (צילום כפיר סיון)
נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו הגיב היום (ראשון) בוועדת הפנים לטענות נציגי הרשויות המקומיות לפיהן אין מקום לאפשר המרת שטחי משרדים מתוכננים לדירות מגורים. בין היתר הוא הגיב בזעם ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס וכינה אותו 'חצוף'.
"אני רוצה בראש ובראשונה להגיב לדבריו החצופים של חיים ביבס כנגד הקבלנים, זו שערורייה", טען סרוגו. "הקבלנים לא אחראיים על עליית מחירי הדירות. האחראי לכך הוא המחסור בהיצע יחידות הדיור, אין שום סיבה אחרת. לכן דבריו חמורים מאוד ומדובר בהטחת אשמה בציבור שלם. אותן מאות אלפי יחידות דיור המתכוננות עליהן עדכן חיים ביבס לא נבנות בפועל בגלל ראשי רשויות - הם האחראים לכך שאין בנייה למגורים בישראל, כי הם מפסידים בארנונה למגורים, אין להם כסף לתשתיות וכדומה".
"הטיעונים שלהם צודקים אבל זו האמת – הם מעדיפים אזורי תעסוקה על תושבים וכל ראש רשות רוצה אזורי תעסוקה כי הוא מקבל ארנונה גבוהה מאוד ונותן שירותים מינימליים, מה שמעשיר את הקופה העירונית. יש לחשוב על רפורמה בארנונה המעלה את הארנונה למגורים ומורידה את הארנונה לעסקים, אבל זה לדיון אחר.
"אנחנו תומכים בפה מלא בצורך להפקיע את הסמכות של הרשות המקומית לאשר את התוכניות כי הן החסם והמכשול לבנייה. לכן המרת השטחים האלו הכרחית, מדובר בדירות קטנות, את השטחים הציבוריים שיחסרו ניתן להכניס לפרויקטים עצמם. ראינו במכרזי מחיר למשתכן שיש מחסור בכ - 200,000 דירות – זה מספר בתי האב שנרשמו לתוכנית מכיוון שאין להם דירה. אנחנו בדרך למשבר חברתי-כלכלי מהחמורים שידעה מדינת ישראל, מה שהיה ב2011 זה קצה הקרחון של מה שיקרה את הממשלה או הכנסת לא יגדילו משמעותית את היצע הדירות. אחת הדרכים לעשות את זה, לצד דרכים נוספות, היא הרפורמה הזו שתתקן את הטעות".
לסיום הוסבר: "שאלתם למה תוכננו כל כך הרבה משרדים? התשובה היא שראשי הרשויות ביקשו אותן. ללא הבקשה שלהן הן לא היו מתוכננות, זה לא צורך תכנוני. ראשי הרשויות המקומיות התנו את האישור לבניית מגורים בבניית משרדים. זהו המקח והממכר בין המדינה למוסדות התכנון. נדרש לתקן את העיוות הזה ואפילו לאשר 50% דירות במקום 30% כמוצע, כאשר בכל פרויקט יינתנו שטחי הציבור הנדרשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה