נדל"ן ותשתיות
שני נמלי תעופה חדשים יוקמו בישראל: התכנית השאפתנית נחשפת
ראש אגף תחבורה במינהל התכנון, אילנה שפרן, אמרה כי ב-2050 יגיע הביקוש לתעופה לכ-80 מיליון נוסעים, ונתב"ג יוכל לספק כמחצית מכך או פחות, ולכן מחפשים שני שדות תעופה שיוכלו לספק את שאר הביקוש. אלו היעדים שעל הפרק
תוך 25 ישראל תהיה חייבת להקים שני נמלי תעופה. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, החלה הבוקר להכין לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק, האחת של ח"כ רם בן ברק שמציע להקים שדה תעופה בנגב והשנייה של ח"כ אלמוג כהן שמציע להקים שדה תעופה בנבטים.
מנהל אגף תכנון מדיניות ואסטרטגיה במשרד התחבורה, עופר אליישר, ביקש להביא את דברי השרה ואמר: "המשרד והשרה היו מאז מתמיד היו בעד הקמת השדה בנבטים. השרה העבירה החלטת ממשלה ותקצוב של 20 מיליון שקל לתכנון השדה, שמתבצע בימים אלה. המשרד והשרה תומכים בכל צעד שיקדם את הקמת השדה בנבטים".
רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, דניאל שוורץ, אמר כי נתיבי ישראל קיבלו 200 מיליון שקל לכל התכנון והם עושים הפרדה בין צפון לדרום, הוא אישר כי 20 מיליון שקל ניתנו רק לתכנון נבטים. בתגובה לשאלה בעניין הפרש העלויות אמר שוורץ כי הקמת השדה בנבטים תהייה יקרה הרבה יותר, וח"כ אלמוג כהן התפרץ ואמר כי הקמת נבטים תעלה 2.5 מיליארד שקל ורמת דוד 10 מיליארד שקל. שוורץ הוסיף כי שר האוצר תומך בהצעה, אך היא מיותרת כי הסמכויות כבר קיימות בחקיקה הקיימת. היו"ר ביטן אמר כי הוא לא יאשר את ההצעה כפי שיהיה ויכניס בה שינויים. "כשנסיים את החקיקה תבינו למה אני מתכוון", ציין.
ראש אגף תחבורה במינהל התכנון, אילנה שפרן, אמרה כי ב-2050 יגיע הביקוש לתעופה לכ-80 מיליון נוסעים, ונתב"ג יוכל לספק כמחצית מכך או פחות, ולכן מחפשים שני שדות תעופה שיוכלו לספק את שאר הביקוש. היו"ר ביטן ביקש לדעת מתי צפוי להסתיים תכנון נבטים, ושפרן השיבה כי עד סוף 2025 יהיו השלמות הנדרשות לתכנון נבטים ורמת דוד.
עוד ב-
על רקע זה ציין היו"ר ביטן כי בכוונתו לתקן את ההצעה כך שהיא תקבע שעד סוף 2025 יסתיים התכנון, עם עדיפות להקמת השדה בנבטים. "אם נחליט שזה יהיה בנטים לא תהייה גרירת רגליים, ואני מציע שאם נעביר את החוק אז תקיימו אותו", אמר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה