נדל"ן ותשתיות
נתב"ג 2 יוקם בישראל: היכן תגיע העלות ל-10 מיליארד שקל?
בעוד שהקמת שדה תעופה חדש בנבטים תעלה 2.5 מיליארד שקל, ההערכה היא כי בנייתו ברמת דוד 10 מיליארד שקל. האם בסופו של דבר ייבנו שני נמלי תעופה?
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, החלה השבוע להכין לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק, האחת של ח"כ רם בן ברק שמציע להקים שדה תעופה בנגב והשנייה של ח"כ אלמוג כהן שמציע להקים שדה תעופה בנבטים. הצעת ח"כ כהן מבקשה לקבוע כי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תקבע בצו שטח בנבטים שבו יוקם השדה, בעוד הצעת ח"כ בן ברק מבקשת לקבוע שטח בנגב ולא מציינת את המיקום הספציפי.
מנהל אגף תכנון מדיניות ואסטרטגיה במשרד התחבורה, עופר אליישר, ביקש להביא את דברי השרה ואמר: "המשרד והשרה היו מאז מתמיד היו בעד הקמת השדה בנבטים. השרה העבירה החלטת ממשלה ותקצוב של 20 מיליון שקל לתכנון השדה, שמתבצע בימים אלה. המשרד והשרה תומכים בכל צעד שיקדם את הקמת השדה בנבטים".
רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, דניאל שוורץ, אמר כי נתיבי ישראל קיבלו 200 מיליון שקל לכל התכנון והם עושים הפרדה בין צפון לדרום, הוא אישר כי 20 מיליון שקל ניתנו רק לתכנון נבטים. בתגובה לשאלה בעניין הפרש העלויות אמר שוורץ כי הקמת השדה בנבטים תהייה יקרה הרבה יותר, וח"כ אלמוג כהן התפרץ ואמר כי הקמת נבטים תעלה 2.5 מיליארד שקל ורמת דוד 10 מיליארד שקל.
שוורץ הוסיף כי שר האוצר תומך בהצעה, אך היא מיותרת כי הסמכויות כבר קיימות בחקיקה הקיימת. היו"ר ביטן אמר כי הוא לא יאשר את ההצעה כפי שיהיה ויכניס בה שינויים. "כשנסיים את החקיקה תבינו למה אני מתכוון", ציין.
עוד ב-
ראש אגף תחבורה במינהל התכנון, אילנה שפרן, אמרה כי ב-2050 יגיע הביקוש לתעופה לכ-80 מיליון נוסעים, ונתב"ג יוכל לספק כמחצית מכך או פחות, ולכן מחפשים שני שדות תעופה שיוכלו לספק את שאר הביקוש. היו"ר ביטן ביקש לדעת מתי צפוי להסתיים תכנון נבטים, ושפרן השיבה כי עד סוף 2025 יהיו השלמות הנדרשות לתכנון נבטים ורמת דוד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.יש בחיפה רק צריך להגדיל קצתאין שם 01/2025/24הגב לתגובה זו0 0להגדיל בעוד כמה קילומטרים שאייר חיפה גם יטוסו לאיטליה ירדן דובאי ובולגריה ושיטוסו משם גם חברות תעופה זרות כמו טוס וויז איירסגור
-
3.אין היתכנות ברמת דוד לשדה תעופה צבאי ואזרחיראובן 01/2025/24הגב לתגובה זו0 0קטן, לא בטיחותי, פתרון לכלום ושום דבר, פרט לגחמות של כמה פקידים משומנים.. ובעיקר נזק סביבתי אדיר ואסון לנצח נצחים.סגור
-
2.גירעוןאבי 01/2025/24הגב לתגובה זו0 0יש כבר שדה תעופה גרעוני באילת, תשקיעו את הכסף ברכבת מהירה לדרום, והשדה יהיה שמישסגור
-
1.לא צריך, בזבוז, צריך ברחבת שדה בחיפה וזהו.חיים 01/2025/24הגב לתגובה זו1 2שדות קטנים בעיקר בצפון. נבטים לא יהיה נתבג אין צורך. צריך להגדיל מסלולים בחיפה וזהו.סגור
-
אין לאן. (ל"ת)ריאלי 01/2025/24הגב לתגובה זו0 0סגור