נדל"ן ותשתיות

בעלות 2.5 מיליארד דולר: העסקה שתשנה את פני המזרח התיכון

איחוד האמירויות ועומאן עובדות על פרויקט אדיר, במסגרתו שתי מדינות המפרץ בונות מסילת רכבת עצומה וחדשנית שתחבר ביניהן ותוביל לקידום המסחר, התעשייה והתיירות. עלות הפרויקט, אורך המסילה, הממנים, החברות הבונות, כמה זמן תיקח הנסיעה וכל מה שאתם צריכים לדעת על הפרויקט שישנה את פני המזרח התיכון לפניכם
מערכת ice |  2
דובאי איחוד האמירויות (צילום freegoodphotos)
מדינות המפרץ השכנות לנו ידועות ככאלה שאוהבות עסקאות נוצצות, פרויקטים מטורפים ומשוכללים ועוד. כעת, נסגרה עסקה שתשנה באופן ממשי את המזרח התיכון, ותחבר בין שתי מדינות שהיו מנותקות פיזית עד היום אחד מהשנייה - איחוד האמירויות ועומאן, שתי מדינות עשירות מאוד שמחזיקות במאגרי נפט עצומים.
למעשה, מדובר בפרויקט מסילת הרכבת "חאפיט", שקורם עור וגידים בימים אלה ולמעשה כבר נסגר, ועלותו הכוללת הצפויה הינה 2.5 מיליארד דולר. במסגרת הפרויקט, תיבנה מסילת רכבת שתחבר בין איחוד האמירויות לבין עיר הנמל סוחאר שבעומאן כאשר תהיינה רכבות מסחר ורכבות נוסעים.
מי שמשתתפים בין היתר במימון פרויקט הענק הם בנק סטנדרד צ'רטרד הבריטי, הבנק הערבי, בנק המסחר של דובאי, הבנק הלאומי של כווית, בנק המסחר של אבו דאבי, בנק אהלי, בנק מוסקט והבנק הלאומי של עומאן.
מי שתבנה את הפרויקט היא חברת "טרויאן" מעומאן וחברת ההנדסה "גלפאר" ממוסקט. רשת המסילות שיחברו בין המדינות צפויות לכלול 238 ק"מ של רשת מסילות ברזל, 60 גשרים, מנהרות באורך של 2.5 ק"מ ועוד. הרכבת תוכל להוביל עד 400 נוסעים ולהגיע עד למהירות גבוהה מאוד של 200 קמ"ש. משך זמן הנסיעה מאבו דאבי לעומאן יעמוד על 100 דקות.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בזבוז כסף!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכסף הזה והמדינות האלה לא מסוגלות לפתח נשק כדי להסיר את האיום שנקרא אירן!
    סגור
  • 1.
    מצפה בקוצר רוח למהפכה הזו במזרח התיכון. (ל"ת)
    לולי 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור