נדל"ן ותשתיות

אב-גד פורצת דרך: אג"ח חדשה ומפץ בעסקאות נדל"ן משמעותיות

אב-גד הצליחה לגייס כ-81 מיליון שקל בהנפקת אג"ח סדרה ג' בריבית שקלית של 7.2%, מגובה בשעבודים מ-6 פרויקטים, וחשפה פרויקטים חדשים ושיתופי פעולה אסטרטגיים להמשך הצמיחה וההתחדשות העירונית

מערכת ice |  1
היתר בנייה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אב-גד החזקות, המתמקדת בייזום ובנייה בתחום ההתחדשות העירונית, השיגה הצלחה רבה בשלב המוסדי של הנפקת אג"ח סדרה ג'. החברה זכתה לביקושים גבוהים של כ-171 מיליון שקל, אך בחרה לגייס כ-81.4 מיליון שקל בלבד, עם ריבית שקלית קבועה של 7.2%. האג"ח החדשה היא שקלית, עם מח"מ של כ-3.3 שנים, ותפגר בארבע תשלומים, בריבית קבועה שתשולם חצי-שנתית החל מדצמבר 2024. האג"ח מגובה בשעבוד עודפים של 6 פרויקטים הנמצאים בביצוע או לקראת ביצוע, עם יתרת עודפים צפויה של כ-189 מיליון שקל, מה שמקנה יחס חוב לבטוחה של כ-70% במועד הגיוס.
הגיוס הובל על ידי אקסטרא מייל חיתום. אב-גד עדכנה על התקדמות בפרויקטים חדשים, כולל פרויקט התחדשות עירונית ברמת גן, שבו יוקמו שני מגדלים עם כ-467 יחידות דיור, לאחר קבלת אישור מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. החברה גם קיבלה אישורים לתוכניות פינוי-בינוי בהוד השרון, רמלה וירושלים, ומקדמת פרויקטים נוספים בשלבים שונים.

בנוסף, אב-גד דיווחה על השקעה של כ-20 מיליון שקל ממור בית השקעות, לפי שווי של כ-307 מיליון שקל לחברה, עם אופציה להשקעה נוספת בהיקף דומה. החברה גם הודיעה על הכנסת חברת שפונדר פדלון כשותפה בפרויקט פינוי-בינוי בתל מונד, שבו צפויות להיבנות כ-370 יחידות דיור עם הכנסות צפויות של כ-881 מיליון שקל.
כמו כן, אב-גד מימשה את פרויקט "MOSAIC" בעין הים, גבעת אולגה, תמורת כ-49 מיליון שקל. החברה רכשה את הקרקע ביוני 2021 במחיר של 26.6 מיליון שקל, וצפויה ליהנות מתזרים חופשי של כ-25.7 מיליון שקל לפני מיסים בעקבות המכירה.

עו"ד ראם רצון, מנכ"ל אב-גד (צילום: יח"צ)
עו"ד ראם רצון, מנכ"ל אב-גד: "תוצאות גיוס אג"ח, סדרה ג', מהוות הבעת אמון חזקה בפעילות העסקית של החברה, בהתנהלות המקצועית והאחראית של הנהלת החברה ובעלי השליטה. החברה ממשיכה לבסס ולחזק את מעמדה כחברה מובילה בתחום ההתחדשות העירונית, ופועלת להמשך הגדלת צבר הפרויקטים להתחדשות עירונית בכל רחבי הארץ  וכל זאת לשיפור איכות החיים של תושבי המקום וחזות השכונה והעיר בכלל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין אמון אין עתיד
    יוסי 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרות מזעזע, זמנים לא קשורים ובעלים לא זמין. הפער בין ההבטחות לפני החתימה להיעלמות אחריה לא נתפס. כנראה עוד חברה שתפשוט את הרגל או תימכר והבעלים יישאר מיליונר
    סגור