נדל"ן ותשתיות

מלון חדש יוקם בראשון לציון: תכנית הענק לשדרוג העיר נחשפת

אושרה תוכנית 'מתחם הצעירים' בראשון לציון: הוועדה המחוזית מרכז החליטה לאשר תוכנית הכוללת דירות קטנות בשכירות ארוכת טווח, מלונאות, שטחי מסחר ומבני ציבור ב'מתחם ה-1,000' בראשון לציון. התוכנית כוללת הקמת מבנה  בן 14 קומות למלונאות ובו 250 חדרי מלון, ומגדל בן 35 קומות עבור מבני ציבור
מערכת ice | 
מתחם האלף הדמיה (צילום משה צור אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, אישרה תוכנית שתשלב מגורים בשכירות לטווח ארוך, מלונאות ומבני ציבור ב'מתחם ה-1,000' בראשון לציון. מדובר בתוכנית מעודכנת למתחם שאושר בשנת 2016 שכלל מסחר, תיירות ומבני ציבור בלבד.
אישור התוכנית התאפשר בעקבות החלטת הוולנת"ע להכיר בדיור בהישג יד להשכרה לפי התוספת השישית לחוק התכנון והבנייה כמטרה בעלת חשיבות ציבורית ייחודית, ואפשרה את צמצום חדרי המלון בתוכנית המאושרת במתחם (מ-870 ל-250 חדרי מלון), בתיאום עם משרד התיירות.
 
התוכנית, שהוגשה על ידי חברת פרשקובסקי, הינה בשטח של כ-27 דונם במערב ראשון לציון, והיא ממוקמת בחלק הצפון-מזרחי של 'מתחם ה-1,000', בקרבה למחלף משה דיין ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת הקיימת ומקווי רכבת קלה מתוכננים.
התוכנית שביוזמת חברת פרשקובסקי, כוללת הקמת 1,050 יחידות דיור שיוקמו בארבעה מגדלים בני 35 קומות. מרבית יחידות הדיור תהיינה קטנות וזעירות, ויתנו מענה לאוכלוסייה צעירה ולעובדי מתחם התעסוקה הסמוך, באזור המציע נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית, קרבה לפארק רחב וקבלת כלל השירותים משכונת המגורים הסמוכה. כל הדירות בתוכנית יהיו בשכירות ארוכת טווח (לתקופה של 20 שנה לפחות ויהיו בבעלות אחודה בתקופה זו). כ-263 מהדירות תהיינה במחיר מופחת.
כמו כן התוכנית כוללת הקמת מבנה בן 14 קומות למלונאות ובו 250 חדרי מלון, ומגדל בן 35 קומות עבור מבני ציבור שישמשו לטובת חינוך, בריאות וקהילה שישלב חזית מסחרית. הוועדה דחתה את ההתנגדות של היזם להגדלת יחידות הדיור בתוכנית מ-1,050 ל-1,300 וזאת לאור העובדה כי התוכנית כבר כעת מציעה צפיפות יחידות דיור גבוהה מאוד של 69 יחידות דיור לדונם נטו, במגדלים גבוהים. התוספת המבוקשת תביא לצפיפות של כ-85 יחידות דיור לדונם נטו, אשר לה משמעויות גם על הבינוי ואיכות התכנון בשטח התכנית, כמו גם השפעה על המרחב הסובב, תנועתית ופרוגרמתית. בעמדת הוועדה המחוזית תמכה גם הוועדה המקומית.
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "מדובר בפרויקט ייחודי במחוז מרכז הכולל היקף משמעותי של יחידות דיור להשכרה הממוקם ב'מתחם ה-1000 בראשון לציון' הנמצא בתנופת בניה. הפרויקט נמצא בקרבה לצירי מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן), וכולל גם עירוב שימושים של מלונאות, מסחר ושטחי ציבור משמעותיים לרווחת תושבי השכונה".
מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "הוועדה המחוזית החליטה לעדכן את התוכנית המאושרת החלה כיום במתחם ולצמצם את מספר חדרי המלון ולאפשר תוספת משמעותית של דירות קטנות להשכרה לטווח ארוך שייתנו מענה לצעירי העיר". התוכנית נערכה על ידי משרד גלור תכנון ואדריכלות בע"מ בשיתוף עם משרד משה צור אדריכלים ובניהול אילן שם טוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה