פרויקטים

מגורים במתחם ה-1000 בראשון לציון: הפרויקט שמייצר רף חדש של איכות חיים

את החזון לגור-לעבוד-לבלות בסביבה אורבנית אחת, מיישם פרויקט היוקרה אלקטרה לייף סטייל, בלב מתחם ה-1000 בראשון לציון. עם דירות מרווחות ומרפסות ענק, חדר טיפולים, קולנוע VIP ומתחם יוגה – חדשנות פוגשת איכות, וחווית המגורים עולה שלב

אלקטרה לייף סטייל במתחם ה-1000 (הדמיה: 3Dvision) (צילום null)
רובע קינגס קרוס בלונדון, ממתג עצמו בשנים האחרונות כאחד המוקדים הצבעוניים והמבוקשים בבירה האנגלית. האזור שלאורך עשורים ארוכים זוהה עם הזנחה ופשע, הוא היום לא פחות מאטרקציה נדל"נית. למהפכה, אחראי במידה רבה מודל עירוב השימושים – הממקסם את הפוטנציאל של הרובע, הממוקם בלב העיר, ומשלב בהצלחה מגורים, תעסוקה ומסחר, בילוי ופנאי בסביבה אורבנית אחת.
במתכונתו הנוכחית ממזג הרובע בין ישן וחדש, ומייצר שכונת מגורים דינמית ושוקקת – עם מבנים מודרניים ומבנים לשימור, חללים ציבוריים פתוחים, פארקים, כיכרות ורחובות ציוריים. ההיצע כולל שווקי אוכל ומסעדות (ובהן גם של אסף גרניט), דוכני פופ-אפ, מועדוני לילה, מתחמי מוזיקה, תיאטרון "הרציף" והצגות פרינג', וכן את בית הספר לאומנות סנטרל מרטין. על המוניטין של קינגס קרוס, מעידות החברות שבחרו להתמקם ברובע – ובהן בין היתר פייסבוק/מטא וגוגל.
דוגמה נוספת היא האדסון יארדס בניו יורק: שכונה פורצת דרך, שהוקמה בעשור שעבר בסמיכות לצ'לסי ולנהר ההאדסון – ונחשבת למוקד עלייה לרגל. בהתאם לגישת עירוב השימושים, התהמיל כולל מגורים, משרדים, קניון, בתי קפה וברים, מרכז האומנויות The Shed (המאגד גלריות, סדנאות, הופעות, ומייצגים) הבנוי על גלגלי ענק וניתן לתנועה במרחב, תצפית מרהיבה, פארק עירוני, וגם את הפסל הסביבתי האינטראקטיביThe Vessel , שהפך לסימן ההיכר של השכונה היוקרתית.
האדסון יארדס וקינגס קרוס ממש לא לבד. מודל עירוב השימושים, נותן היום את הטון בערים ובשכונות המודרניות באירופה ואמריקה. הרציונל: באמצעות שימוש יעיל בקרקע, לאפשר לתושבים לגור-לבלות-לעבוד באותה הסביבה, ולייצר אקלים קהילתי ומגוון. יותר ויותר גורמים שותפים היום להשקפה כי עירוב שימושים מוביל לאיכות חיים גבוהה יותר, מטפח אורח חיים פעיל, מייצר אינטראקציה חברתית – וחשוב לא פחות: חוסך זמן וצורך בנסיעה למקומות עבודה מרוחקים, מעודד הליכה ורכיבה, ומצמצם את התלות במכוניות. המשמעות: הפחתת עומסי התנועה והזיהום.

האדסון יארדס (מימין) וקינגס קרוס. מודל עירוב השימושים נותן את הטון באירופה ובאמריקה (צילומים Shutterstock) 
"המקום הכי מונגש בישראל"
עירוב שימושים הוא לא רק העתיד, הוא כבר ההווה. את הבשורה בגזרה הישראלית מביא מתחם ה-1000, המתרומם על דיונות שבמערב ראשון לציון, כ-2 קילומטרים בלבד מחוף הים. לא מדובר כאן בעוד מיזם  צנוע, כי אם במגה פרויקט, עיר בתוך עיר.
"מתחם ה-1000 הוא הלב והליבה של ראשון לציון", הסביר ראש העיר, רז קינטסליך, בראיון באולפן .ice "עירוב שימושים נעשה בצורה הכי מובהקת והכי נכונה, עם המון חשיבה וביחד עם היזמים, הקהילה העסקית והצרכנים. הכל פה מדוקדק – מרמת הספסל ועד עמוד התאורה, בפרויקט הזה אין שליפות מהמותן. כולם מבינים שמתחם ה-1000 הולך להיות הדבר הבא".
המיזם מתאפיין בלוקיישן משובח וברישות אידיאלית, כשראש העיר קינסטליך, כבר הגדיר את המתחם כ"מקום הכי מונגש בישראל" – וזאת בזכות חיבור לתחנת משה דיין של רכבת ישראל ולקווי רכבת קלה, וגישה נוחה לצירי תחבורה ראשיים: כביש 20 (נתיבי איילון), כביש 431, שדרות משה דיין/רחבעם זאבי ושדרות רבין. במתחם עצמו צפויה לפעול מערכת הסעות פנימית.
"מתחם ה-1000 תוכנן בראייה ארוכת טווח עם מחשבה על כלל סוגי האוכלוסיות שיהיו חלק ממנו – ובדגש על ניצול נבון ומאוזן של משאבים ותשתיות, ויצירת קומפלקס ירוק, אקולוגי ומצמצם זיהום", מסביר שמאי התוכנית, אוהד דנוס, הבעלים של משרד דנוס-להט ומי שעמד בראש לשכת שמאי המקרקעין בישראל. "התכנון היסודי יאפשר עירוב שימושים אפקטיבי – כשהדיירים יוכלו ליהנות מכל השירותים בקרבת הבית. הגעתן של שחקניות במשקל כבד, דוגמת קבוצת דיסקונט והפניקס, תמצב את המתחם כקריית העסקים והפיננסים של ישראל".
"מוקד משיכה למשפחות ולמשקיעים"
את החזון שיאפשר לדיירים ליהנות מעירוב שימושים אופטימלי, או במילים פשוטות יותר: לרדת מהדירה היישר  למקום העבודה, למתחמי הקניות או הבילוי – מגשים אלקטרה לייף סטייל במתחם ה-1000 – פרויקט המגורים החלוצי באזור שכבר זוכה לביקוש גבוה, עליו אמונה (בכובע היזמי והקבלני) אלקטרה מגורים מקבוצת אלקטרה.
בטקס חגיגי באפריל 2022, הונחה אבן הפינה לשלב א' בפרויקט – הכולל 3 מגדלים ו-212 דירות, כולן, אגב, נמכרו. כעת הפוקוס הוא על הפרי-סייל לשלב ב' – ובו 2 מגדלים נוספים וכ-130 דירות. מגדלי המגורים הללו ייבנו באחת הנקודות האסטרטגיות באזור: במעגל הפנימי של מתחם ה-1000, בצמידות לפארק המרכזי ולאגם מלאכותי (בשטח של כ-7 דונם), למוסדות חינוך ולמבני ציבור.
"האג'נדה שלנו היא ליזום פרויקטים שלוקחים את תפיסת סגנון החיים עוד צעד קדימה", מרחיב יובל מרטין, מנהל השיווק והמכירות של אלקטרה מגורים. "לכן אנו פועלים בשכונות חדשות ומעורבות שימושים, המאפשרות לנו ליישם את תפיסה הזו. אלקטרה לייף סטייל יתנהל כיחידה עצמאית, ויאפשר לנו לספק חווית מגורים ייחודית, שמתכתבת עם כל היתרונות שיש לאזור להציע".

אלקטרה לייף סטייל במתחם ה-1000. "חווית מגורים מדורנית ומשדורגת" (הדמיה 3Dvision)
קונספט הלייף סטייל מבוסס על עקרונות של חדשנות, דרך חיים בריאה והוליסטית, הנאה ונוחות – ומשתקף בפרויקט ברף עשיר ובלתי מתפשר. בהיצע: דירות 5 חדרים ודירות פנטהאוז, בעלות חללים גדולים במיוחד ומרפסות רחבות ידיים בשטח כולל של 151 מ"ר ומעלה. ברשימת הפסיליטיז: חדר כושר מאובזר וחדר טיפולים מפנק, חדר חוגים, קולנוע VIP, מועדון דיירים רב תכליתי עם עמדות עבודה, לובי יוקרתי בשילוב ART, ולרשות הדור הצעיר גם חדר פלייסטיישן. המתחם עצמו כולל שטח פתוח, עם מדשאות ופינות ישיבה מוצלות, מתקני כושר, אזור יוגה ואפילו גינת תבלינים.
"רוכשי הדירות מחפשים היום איכות מגורים שנמדדת בתחושת קהילה ובסגנון חיים", מבהיר עו"ד נדב בריח, הבעלים של קבוצת בי נדל"ן, המופקד על שיווק הפרויקט. "ואת זה הם מקבלים באלקטרה לייף סטייל. השקענו מחשבה ומשאבים כדי להביא למתחם ה-1000 את העוצמות של אלקטרה מגורים ולהעניק חווית מגורים מודרנית ומשודרגת ללקוחות שלנו".
אלקטרה מגורים נטועה עמוק בראשון לציון, כשבמקביל לפרויקט אלקטרה לייף סטייל במתחם ה-1000, היא מקדמת במתחם מיזם נוסף (יחד עם מבנה) שיכלול מעל 400 דירות להשכרה ולסטודנטים, לצד מסחר ותעסוקה בהיקפים גדולים.
"מתחם ה-1000 יהיה המתחם המשמעותי ביותר בראשון לציון ובאזור כולו, מוקד משיכה למשפחות ולמשקיעים", מסכם דנוס. "ככל שהמתחם יתקדם לקראת אכלוס, אני מאמין שנראה את המחירים מזנקים. בכל זאת, פרויקט כזה – שמשלב בין פעילות סביב השעון, חיבור תחבורתי מקיף וקרבה לחוף הים – הוא יוצא דופן בנוף הישראלי".
(בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן)