נדל"ן ותשתיות

מהפכת נדל"ן בעיר המבוקשת: הבניין הישן ייהרס וזה מה שייבנה

אשדוד: הבניין הישן ברחוב קרן היסוד 30 ייהרס מן היסוד, ותחתיו יוקמו שני מגדלי מגורים 
מערכת ice | 
אשדוד פינוי בינוי (צילום דוברות עיריית אשדוד)
העיר אשדוד ממשיכה בשינוי פניה הודות לתהליכי ההתחדשות העירונית בהם נוקטת העירייה, הכוללים פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי-בינוי ונמצאים בשלבים שונים של תכנון וביצוע.  אחד הפרויקטים הגדולים, שיוצא לדרך בימים אלה, קורם עור וגידים ברחוב קרן היסוד 30. מדובר בפרויקט מסוג תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה), במסגרתו ייהרס בניין ישן על שמונה קומותיו, ותחתיו ייבנו שני מגדלי מגורים בגובה של כ- 20-16 קומות.
עו"ד עמנואל יוזוק, ממשרד עורכי הדין יוזוק מלכין, המייצג בתהליך את בעלי הדירות בבניין, מגלה כי לאחרונה הושג הרוב הדרוש של בעלי הדירות, כאשר לפחות 67 אחוז מהם חתמו על הסכמתם להרס בניין מגוריהם, והקמת המגדלים תחתיו.  לדברי עו"ד יוזוק, למרות שמדובר בבניין של 32 דירות בלבד, עתודת הקרקע שעליה הוא בנוי משתרעת על פני כ-2.5 דונם, עובדה זו משביחה מאוד את העסקה, ומאפשר לדיירים לדרוש ולקבל תמורה נדיבה עבור הסכמתם. 

לדברי עו"ד יוזוק, העסקה המוצעת לדיירים משתלמת במיוחד, משום שתחת דירה ישנה בגודל של כ-80 מ"ר, עתידים לזכות בעלי הדירות בדירה חדשה המשתרעת על פני 100 מ"ר לפחות, דירה שתיבנה בסטנדרט בניה גבוה ואיכותי. בנוסף, הבניין עצמו יחוזק נגד רעידות אדמה, ובכל דירה בו יותקן ממ"ד. 
לדבריו, לכל הדירות הפונות מזרחה יתווסף שטח של 20 מ"ר, ואילו לכל הדירות הפונות מערבה יתווסף שטח של 25 מ"ר. כמו כן, לכל דירה יתווספו מרפסת בשטח של 12 מ"ר, חנייה אחת שאינה במכפיל או במתקן חנייה אוטומטי, וכן מחסן בשטח של 5-4 מ"ר. לדברי עו"ד יוזוק, הרחבת הדירות משקפת עליית ערך משמעותית המתבטאת, ברוב המקרים, ביותר ממיליון שקלים לכל בעל דירה. לדבריו, מחיר דירה ממוצע בבניין, על פי תנאי השוק כיום, עומד על כ-1.7 מיליון שקלים, ואילו, בתום הפרויקט, עתיד מחיר הדירה לנסוק לכ-2.8 מיליון שקלים. 
בשני מגדלי המגורים עתידים להיבנות כ-115 דירות, 32 מהן יועברו לרשות בעלי הדירות, ואת השאר יעמיד היזם, חברת 'סיפורט', למכירה בשוק החופשי.   לדברי עו"ד יוזוק, תהליך בחירת 'סיפורט' כחברה היזמית היה ארוך ומפורט, וזאת לאחר שהסכם תמ"א 38 חיזוק קודם שנחתם עם הדיירים לא יצא לפועל ובוטל. המטרה הייתה להבטיח לדיירים את מיטב התנאים, תוך ניסוח מנגנונים מפצים במקרה של שינויים לא מתוכננים. 
לאחר מינוי חברת פיקוח מטעם הדיירים – 'האחים לאב' בניהולו של אליהו לאב, ולאחר בחינה מדוקדקת של התמורות שיינתנו, ע"י חברת הפיקוח ונציגות הדיירים הנבחרת - נחתם לבסוף ההסכם. עו"ד יוזוק מדגיש כי הפרויקט נעשה בסיוע הרשות להתחדשות עירונית באשדוד, תוך שקיפות מלאה לכל הנוגעים בדבר. חברת סיפורט, שזכתה במכרז, יוצגה ע"י עו"ד ירון אזולאי המכהן כיו"ר הועדה  להתחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין. 

על פי ההסכם, החברה היזמית תישא בכל עלויות ביצוע הפרויקט, כולל תשלום דמי שכירות למשפחות שפונו מדירותיהם למשך כל תקופת ביצוע העבודות. כמו כן, החברה תישא בעלויות ההובלה של תכולת הדירות לדירות החלופיות ובחזרה, ובתשלום שכר טרחה לאנשי מקצוע מטעם בעלי הדירות. לדברי עו"ד יוזוק, ההסכם מחייב את היזם לבצע את העבודות בהתאם לתוכניות ולמפרט הטכני ולשאת בתשלום כל האגרות, ההיטלים והמיסים, וכן בתשלום שכרם של כל בעלי המקצוע (מתכננים ויועצים), כאשר בעלי הדירות לא יידרשו לשאת בתשלומים כלשהם.
על פי ההסכם, עד כשנה מהיום תוגש בקשה להיתר בנייה, לאחר שעברה את אישור בעלי הדירות. עד לקבלת היתר הבנייה, ייחתם הסכם ליווי פיננסי סגור עם בנק מלווה לביצוע הפרויקט ולהעמדת הערבויות לבעלי הדירות ולמימון התשלומים החלים על היזם. לדברי עו"ד יוזוק, בעלי הדירות, מצידם, מתחייבים בהסכם לפנות את דירותיהם במועד הפינוי שנקבע, ולשתף פעולה ככל הנדרש לשם תכנון, אישור וביצוע הפרויקט. כמו כן, בעלי הדירות נדרשים להסיר כל מניעה, אם יש כזו, בקשר לדירתם, כמו עיקול או הסדרת רישום בעלות, וזאת על מנת למנוע עיכוב בקידום הפרויקט. על פי ההסכם, מועד השלמת הבנייה יעמוד על כשלוש שנים מתחילת ביצוע העבודות, אליהן יתווספו שישה חודשים להשלמת עבודות הפיתוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה