נדל"ן ותשתיות

רני צים בעסקת ענק: רוכשת 20% ממרכז הקניות ב-65 מיליון שקל

פרויקט אונו סנטר, הממוקם בשכונת בית בפארק באור יהודה, מתגלה כנכס אסטרטגי בעל פוטנציאל משמעותי. גשם החזקות מכרה 20% נוספים מזכויותיה בפרויקט אונו סנטר באור יהודה לחברת רני צים מרכזי קניות
מערכת ice | 
רני צים (צילום מאיר אדרי)
עסקת נדל"ן מסחרי מרתקת נחתמה אתמול (רביעי), כאשר חברת גשם החזקות מכרה 20% נוספים מזכויותיה בפרויקט אונו סנטר באור יהודה לחברת רני צים מרכזי קניות. העסקה, בשווי של כ-65 מיליון שקל, מהווה המשך ישיר לעסקה קודמת משנת 2021, בה רכשה רני צים 50% מהפרויקט תמורת 130 מיליון שקל. כעת, לאחר השלמת העסקה, תחזיק גשם החזקות ב-30% בלבד משטחי המסחר בפרויקט, בעוד רני צים תשלוט ב-70% ממנו.
על פי כלכליסט, פרויקט אונו סנטר, הממוקם בשכונת בית בפארק באור יהודה, מתגלה כנכס אסטרטגי בעל פוטנציאל משמעותי. המתחם, המשתרע על שטח של 17 דונם, כולל מבנה מרשים בן שתי קומות מסחר וחמש קומות תעסוקה, לצד מבנה נוסף עם קומת מסחר ומעליו ארבעה מגדלי מגורים בני 12 קומות כל אחד. שילוב זה של מסחר, תעסוקה ומגורים מבטיח תנועת אנשים קבועה ופוטנציאל רווחיות גבוה.

מבט מעמיק לתוך הדו"חות הכספיים של רני צים חושף תמונה מרתקת של חברה בצמיחה מואצת. החברה מחזיקה ומנהלת כיום 12 נכסים מניבים בשווי כולל של כ-1.6 מיליארד שקל, עם הכנסות שנתיות מניהול והשכרת נדל"ן מניב של 71.6 מיליון שקל - עלייה משמעותית מ-60.13 מיליון שקל בשנה הקודמת. נתונים אלה מרמזים על אסטרטגיה אגרסיבית של התרחבות והשקעה בנכסים בעלי פוטנציאל גבוה.
עבור גשם החזקות, המכירה מגיעה בעיתוי מעניין. החברה, שלאחרונה השלימה גיוס אג"ח של 80 מיליון שקל בתנאים מאתגרים, מתכננת להשתמש בחלק ניכר מהתמורה לפירעון הלוואות בריבית גבוהה. מהלך זה, בשילוב עם מכירת חלק מזכויותיה באונו סנטר, עשוי לשפר משמעותית את מצבה הפיננסי ולאפשר לה גמישות רבה יותר בפעילותה העסקית.
הערכות השווי והרווחיות הצפויה של פרויקט אונו סנטר מעידות על הפוטנציאל הטמון בו. עם עלות כוללת משוערת של 190 מיליון שקל ורווח תפעולי נטו (NOI) מוערך של 16.6 מיליון שקל, הפרויקט מבטיח תשואה נאה למשקיעים. יתרה מכך, העובדה שרני צים בחרה להגדיל את אחזקותיה בפרויקט מעידה על האמון הרב שהיא רוחשת לפוטנציאל הגלום בו, ומרמזת על אפשרות לעליית ערך משמעותית בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה