נדל"ן ותשתיות

בכירים בשוק הנדל"ן על הורדת דירוג האשראי: "תביא להתכווצות כלכלית"

במקביל ללחימה ברצועה ובגבול הצפון שנמשכת כבר 10 חודשים, סוכנות דירוג האשראי פיץ', הודיעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל. בכירי הנדל"ן, בתגובה למהלך: "ההחלטה אמורה לנער את כולנו מהתרדמת ולפעול לחידוש הצמיחה במשק"
מערכת ice | 
נדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחר עשרה חודשי לחימה ברצועה ובחזית הצפונית, אמש (שלישי), חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ', הכריזה על הורדת דירוג האשראי של ישראל +A לרמה של A, עם תחזית דירוג שלילית. החברה נימקה את ההחלטה והסבירה שבבסיס ההחלטה נמצאת הימשכות המלחמה בעזה, בנוסף לסיכונים גיאו-פוליטיים מוגברים ופעולות צבאיות במספר חזיתות.
לאחר הפרסום בדבר הורדת הדירוג גורמים רבים במשק ובמערכת הפוליטית הגיבו לכך כאשר רובם ניסו לשדר אופטימיות זהירה בנוגע לאפשרות שהסוכנות תעלה במשך את הדירוג. בתגובה להורדת הדירוג בכירי שוק הנדל"ן בישראל, מסרו:
רוני מזרחי, יו"ר ובעלי קבוצת מזרחי ובניו, הגיב לאירוע הדרמטי ומסר: "ההיסטוריה מלמדת שדווקא במלחמות ממושכות הצליחו מדינות לאושש את הכלכלה באמצעות מנופי צמיחה דוגמת השקעה נרחבת הן בתשתיות, הן בתחבורה והן בנדל"ן. לטעמי, התפיסה שיש לנקוט בעת הזאת בצמצום הוצאות ממשלה הינה מוטעית ורק תביא להתכווצות כלכלית ודווקא הרחבת ההשקעות ובד בבד הרחבה כמותית של הכלכלה תביא בסופו של דבר להתאוששות!".
עו"ד יריב גוטמן, מתמחה בנדל"ן ומקרקעין, מסר בתגובה: "החלטת פיץ' וחברות הדירוג הנוספות אמורה לנער את כולנו מהתרדמת ולפעול לחידוש הצמיחה במשק. כעת הזמן למנף התחדשות עירונית כוללת, זאת גם על מנת לאושש את הנדל"ן כקטר המוביל של הכלכלה ובד בבד גם כדי להגדיל את המיגון באמצעות ממ"דים. נזכור כולנו כי ענף הנדל"ן הוא שהוציא בשנות ה-90 של המאה שעברה את המשק ממיתון וברור שהגדלת היצע הדיור תהיה לה משמעות מרחיקת לכת בתעסוקה, צמיחה ויצירת אווירה חדשה במשק!".
צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ. אביב, התייחסה להחלטת סוכנות הדירוג ומסרה: "ענף הנדל"ן במיטבו מפרנס מאות אלפי בתי אב בישראל וברור כי על מקבלי ההחלטות למצוא את נוסחת הקסם שתביא להתאוששות כללית. על הממשלה לפעול בשיא המרץ על מנת לסייע לקבלנים, ובמיוחד בכל מה שקשור לעלות מימון פרוייקטים וכן פיקוח על מחירי המקרקעין המופקעים של רמ"י וכן שינוי שיטת המכרזים שמתדלקת שלא לצורך את מחירי הדיור!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה