נדל"ן ותשתיות

אגף הדיור הממשלתי בהוראה דרמטית: זה המתקן שיש לפרקו בהקדם

חברת PHI נדרשה לפרק את האנטנה הסלולרית שהוקמה על גג הבניין של חברת הלמן ושות' בני ברק. שלוש קומות הושכרו בבניין לרשות המיסים, דבר שהוביל לכך שהחברה המסחרית קיבלה הוראה לפרק את האנטנה. על פי הטענות, מדובר בהחלטה של המדינה שמנוגדת לחוזי שירות המדינה

מערכת ice |  1
שוק הנדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת PHI נדרשה לפרק את האנטנה הסלולרית שהוקמה על גג הבניין של חברת הלמן ושות' בני ברק. שלוש קומות חדשות הושכרו בבניין לרשות המיסים, דבר שהוביל לכך שחברת PHI, הנחשבת לתאגיד ענק שמנהל את הפעלת הרשת הסלולרית של פרטנר והוט מובייל, התבקשה לפרק את האנטנה הסלולרית שהוקמה על גג הבניין.
על פי הפרסום של אתר החדשות "כלכליסט", סיבת הדרישה לפרק את האנטנה הסלולרית, נובעת מהטענה כי מדובר בפעולה שמנוגדת לתנאי חוזי שירות המדינה. עוד נודע, כי המדינה מקבלת החלטות ולא מעדכנת את הגורם הרלוונטי לכך.
לפני שלוש שנים המדינה הקימה אנטנות סלולריות מעל מבנים ממשלתיים. על אף המהלך החשוב שנועד להוות דוגמה לציבור, המדינה לא עדכנה את חוזי השכירות של אגף מנהל הדיור הממשלתי הפועל במשרד האוצר. כלומר, המדינה לא דאגה לעדכן את חוזי השכירות המתקשרים לנושאי שכירת מבנים לפעילות של משרדי הממשלה.
נוכח העובדה כי המדינה לא דאגה לתקן את חוזי השכירות של אגף מנהל הדיור הממשלתי, חברת PHI נדרשת לפרק את האנטנה הסלולרית שהוצבה על גג הבניין. בחודש אפריל האחרון, שיגרה החברה המסחרית מכתב לאגף הדיור הממשלתי. במכתב, ביקשה חברת PHI לקבל אישור לגבי המשך ההפעלה של האנטנה הסלולרית.
"הלמן הודיעה לנו כי כחלק מהתחייבותה בהסכם השכירות האמור, נדרשה שלא לחדש את ההתקשרות עם חברתנו לגבי המתקן, וזאת אלא אם יתקבל אישור בכתב ממינהל הדיור להשארת המתקן בנכס", כך צוין במכתב ששוגר לאגף מנהל הדיור הממשלתי.
פרופ' סטליאן גלברג, המנהל את האגף האחראי על מדידית הקרינה ובטיחות הקרינה במשרד להגנת הסביבה, שיגר מכתב למנהל הדיור הממשלתי. במכתב, ציין פרופ' גלברג:
"אני מבין שבאגף הדיור הממשלתי יש ידע שלא קיים לא במשרד להגנת הסביבה, לא במשרד הבריאות לא במשרד התקשורת, לא במנהל התכנון ולא בארגון הבריאות העולמי, ידע לפיו מסוכן להיות במבנה שעל הגג שלו או בסביבתו יש מתקן לתקשורת סלולארית".
עוד ציין פרופ' גלברג: "ברור לכולנו שאם חל איסור על הקמת ו/או הפעלת מתקנים לתקשורת סלולארית על גג או בסביבת מבנים ממשלתיים, מן הראוי שאיסור דומה יחול על כל המבנים בהם נמצאים אנשים".
מטעם משרד האוצר, שבראשו עומד השר בצלאל סמוטריץ', נמסר: "אין איסור בחוזי מנהל הדיור הממשלתי על הקמת אנטנות סלולריות על גגות של נכסים, אלא הדבר מותנה באישור מראש של מנהל הדיור הממשלתי. מדובר בנוסח סטנדרטי של הסכם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בחלם מריצים עלינו בדיחות (ל"ת)
    אזרח 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור