נדל"ן ותשתיות

היערכות לתרחיש בצפון: זה הצעד של הנמלים בדרום

במסגרת החשש כי תפרוץ מלחמה שתוביל לירי רקטות מאסיבי על אזור הצפון, בארץ נערכים לאפשרות לקליטת אוניות על ידי מתקנים נוספים. מנכ"ל משרד התחבורה סייר במקום ובחן את יכולות העצמאות האנרגטית. "להבטיח רמת מוכנות גבוהה, במיוחד בצמתים אסטרטגיים" 
מערכת ice | 
נמל אשדוד (צילום מני בן הרוש)
בעקבות ההערכות למלחמה בצפון, נערכים גופים שונים לתרחישים. למרות שנכון לרגע זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אך באוניברסיטת חיפה, למשל, הודיעו על ביטול טקס קבלת התעודות והעברת עובדים לעבודה מהבית. שרת התחבורה הנחתה את נמל אשדוד והדרום להיערך לשמש כנמלים אלטרנטיביים לנמלי הצפון, כך נודע היום (ראשון) בהודעה שפורסמה לתקשורת. מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן סייר בנמלי אשדוד והדרום על מנת לבחון את האפשרויות ולהעריך את המסוגלות של הנמלים. 
בן זקן ערך סיור מקצועי בנמלים ובמסגרתו קיבל סקירה נרחבת ממנכ"לי הנמלים על היכולת שלהם לקלוט את האוניות במקרה של מתקפה על ערי הצפון שתמנע תנועה של אוניות אל הנמלים השונים. עוד דנו במסגרת סיורים אלו במקרים של תרחישי אלטה, בהם עשויות להיפגע רשתות תקשורת וחשמל
בהודעה שפורסמה לתקשורת נכתב כי המנכ"ל בחן את העצמאות האנרגטית של הנמלים ואת תהליכי קבלת הסיוע הביטחוני שמגיע מארצות הברית, שגרת החירום של הנמלים בשמירה על החומרים המסוכנים שמתבצעים תוך כדי אבטחה של המתקנים. "נמלי הים של ישראל, כמו נמלי התעופה, הם יעד אסטרטגי של אויבינו", אמר בן זקן, "עלינו להבטיח רמת מוכנות גבוהה במיוחד בצמתים תחבורתיים האסטרטגים של המדינה בדגש על עצמאות אנרגטית ועל פתרונות לוגיסטים בכל מצב חירום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה