נדל"ן ותשתיות

סמוטריץ' נפגש עם בכירים מהודו: אלו הפרויקטים שעומדים על הפרק

בפגישה נכחו נציגים מחברות המטרו ונציגים נוספים מתחום התשתיות, יחד עם גורמים משגרירות המדינה. בין השאר נידונו האפשרויות העתידיות לשיתופי פעולה, למשל מסוג PPP. "פוטנציאל אדיר", אמר חבר הכנסת, "אני מאחל בהצלחה"

מערכת ice |  3
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש היום (שני) יחד עם בכירים במשרדו עם נציגים ממשלחת שגרירות הודו, חברת המטרו ההודית ונציגי תשתיות הודיות מובילות. שר האוצר והמשתתפים בממפגש דנו בנושאים שונים, ביניהם ההשקעה הישראלית בפרויקטים שונים בתחום התחבורה. לדברי השר, ההשקעה הכלכלית וההקלה הרגולטורית יקלו על הקמת פרויקטים חדשים, כמו פרויקט המטרו הישראלי. 
עוד נדונה בפגישה אפשרויות שונות לשיתופי פעולה בין המדינות. שר האוצר הדגיש את יחסי העבודה הטובים בין הודו לישראל. במפגש דנו הצדדים בפרויקטים מסוג PPP ובאפשרויות הקיימות לקידום שיתוף הפעולה בין ישראל לבין החברות ההודיות. 
שר האוצר סמוטריץ' אמר: "שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל להודו מגלם פוטנציאל אדיר לשתי המדינות. מדינת ישראל בדרך להשקעות חסרות תקדים של מאות מיליארדי שקלים בשנים בבאות בתשתיות מעודדות צמיחה. במיזמי תחבורה להסעת המונים בכל רחבי הארץ, במיזמי אנרגיה, תעופה וטכנולוגיה. ביבשה, באוויר ובים". 
"שוק הדיור בישראל עתיד לעבור גם הוא שינוי דרמטי בשיטות הבניה ובמודלים הכלכליים של השוק כולו. אני שמח על המפגש עם משלחת חברות התשתית ההודיות ומאחל לה שיתוף פעולה פורה עם חברות ישראליות ועם מדינת ישראל". בענף הבנייה כיום קיימת מצוקת כוח אדם גדולה מאוד, שיש הטוענים שניתן לפתור על ידי הבאת עובדים זרים ממדינות כמו הודו, אך אחרים מבקרים את המהלך וטוענים כי פתרון הבאת העובדים הזרים עשוי לפגוע במדינה בטווח הרחוק.
המפגש התרחש על רקע כנס נוסף בכנסת, בו השתתף נשיא איגוד התעשיינים. במהלך הכנס הזהיר כי הגירעון של ישראל צפוי לעבור את סף ה-8% וכי הדרך היחידה לפתור את הסכנה התהומית שישראל נמצאת בה היא ריסון ההוצאות והשקעה בתעשייה ויצוא ישראלי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גרנדמייזר
    רני 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יאומן שאחרי 30 שנה ביטרמן הזה עשה זאת שוב
    סגור
  • 2.
    הודו- סין
    יענקי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שמי שהביא אותם זה שאול ביטרמן שהביא בזמנו את הסינים מ
    סגור
  • 1.
    סמוטריץ
    אזרחית 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה בדיוק תביא את הכסף הקופה התרוקנה אולי שכחתה
    סגור