השוק

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר: זוהי התחזית העגומה בנוגע לגירעון

בכנס מיוחד בכנסת התריע ד"ר רון תומר כי ישראל נמצאת על סף תהום. "כל טעות שנעשה עלולה לדרדר את הכלכלה למטה", אמר. הפתרון: ריסון הבזבוז והשקעה בתעשיות וודאות כלכלית לעסקים. "חייבים לשנות כיוון וליצור עתיד"
מערכת ice |  1
גירעון-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, shutterstock)
נשיא התאחדות התעשיינים נאם היום (שני) בכנס מיוחד בניהול חברת הכנסת ולדימיר בליאק. הכנס, שנקרא "ממשבר לצמיחה" התקיים בכנסת. בדבריו הזהיר נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, כי הגירעון הממשלתי צפוי לחצות את רף ה-8%. לדבריו, מדובר בתחזית של אגף הכלכלה בהתאחדות. 
"אנו צועדים על סף התהום", התריע, "כל טעות שנעשה עלולה לדרדר את כלכלת ישראל למטה". לדבריו, לא ניתן להתעלם מהמצב החמור בו נמצא המשק הישראלי, "במצב כזה אין לנו את האפשרות להמשיך כרגיל ולומר 'יהיה בסדר'". תומר הסביר כי הפתרון למשבר הוא בריסון הבזבזנות, האצת הצמיחה והשקעה בהענקת וודאות כלכלית לעסקים ותעשייה ישראלית. בנוסף הסביר כי יש לעודד את היצוא ואת העובדים במפעלים בקו העימות. 
"כל אלו תקפים במיוחד לצפון שנמצא בקריסה", הבהיר, "וגם לדרום שנמצא תחת אש. בצפון קרוב לגבול רק המפעלים וכיתות הכוננות עובדים, וחוץ מזה הכול מת - כל העסקים סגורים ואין תושבים". מצב זה מוביל למשבר כלכלי חמור. "המצב הזה חייב להיפסק", הצהיר, "חייבים לשנות כיוון וליצור עתיד לכלכלה למדינה ולביטחונה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיפסיק לדבר שטויות!!!!
    אנצי!!!! 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל כך אכפת למגזר העסקי מהציבור בארץ,אז לא היה מזיק שהמגזר העסקי היה שוכר לוביסטים ומשפיע על הממשלה כדי שתחוקק חוקים להורדת יוקר המחיה,אבל משתלם להם ככה שכל המדינה סובלת!!!!
    סגור