נדל"ן ותשתיות

בשווי מוערך של 900 מיליון שקל: למה חברות הנדל"ן נטשו את הפרויקט?

כחלק מפרויקט התחדשות עירונית בעיר תל אביב יפו הוחלט על הקמת מתחם מיוחד ברחוב אבן גבירול. למרות זאת, במשך שנים, שורת הבניינים נפלה בין הכיסאות. כעת, מספרים הדיירים, העסקה התפוצצה עקב "התנהלות לא מקצועית של העירייה"
מערכת ice | 
העבודות בפרויקט של קונטמפו נדל"ן ברחוב יהודה מכבי בתל אביב (צילום אול אין)
בשנת 2019 חתמו חברת אקרו נדל"ן ותדהר על הסכם עם דיירי שורת בניינים ברחוב אבן גבירול. ההסכם נחתם כחלק משורה של פרויקטים בתחום התחדשות עירונית. השטח היה צפוי להכיל מאות דירות בשווי של מאות מיליוני שקלים. אך כעת, תושבי הבניינים טוענים שהחברות יצאו מהעסקה בעקבות התנהלות לא מקצועית מצד עיריית תל-אביב.
שורת הבניינים נכללת, לכאורה, גם בתוכנית לחידוש רובע 4 וגם התכנית להתחדשות אבן גבירול. למרות זאת החליטה העירייה להחריג את שורת הבניינים ממספר 184 עד 192 על מנת לקדם שם פרויקט מיוחד. הבניינים הקיימים עומדים כבר משנות החמישים ואינם כוללים מקלט או מיגון מספק מפני רעידות אדמה.
על-פי גלובס, העירייה הציגה במהלך השנים כמה תכניות עבור השטח אך אף אחת מהן לא אושרה. הדיירים טוענים שהתכנית האחרונה שהציעה העירייה, בה וויתרה לגמרי על הקמת אחד המגדלים עליו התעקשה מהרגע הראשון, היא הסיבה בגללה נסוגו החברות מהעסקה. 
הדיירים שלחו מכתב אל ראש העיר ואל מהנדס העיר והם דורשים להיפגש עם המהנדס באופן דחוף. "אקרו נדל"ן ותדהר התייאשו מחוסר המקצועיות של משרד מהנדס העיר והודיעו על ביטול החוזים עם הדיירים", כתבו במכתב. עוד ציינו את הסכנה שבהשארת המבנים במצבם הנוכחי "למותר לציין שהמבנים ישנים ומתפוררים, ללא ממ"ד וללא מיגון נגד רעידות אדמה". 
עיריית תל-אביב מסרה בתגובה לכתבה בגלובס: "הכתובות המדוברות כלולות כחלק ממתחם 'שיכון פועלי הנמל צפון'. במתחם זה הוצגו בעבר כמה חלופות לקידום תוכנית מפורטת, אך הן לא גובשו עד כה לתוכנית מוסכמת. באשר לאי־הכללת התוכנית בתוכניות רובע 4 ואבן גבירול, ראשית נציין כי תוכנית רובע 4 מאפשרת התחדשות מגרשית ולא מטפלת במתחמים גדולים ומורכבים כמו שיכון פועלי הנמל. באשר לתוכנית אבן גבירול - היא מטפלת בשני הדפנות של הרחוב והוצאו ממנה מתחמים מיוחדים, כמו שיכון פועלי הנמל הצפון והדרום, בגלל פרישת השיכונים בניצב וללא יצירת דופן מבונה לרחוב, צפיפות גדולה ועוד. הצוות המקצועי נמצא בקשר עם החברות היזמיות שפעלו במתחם עד כה ולמיטב הבנתנו הם עדיין מעוניינים לקדם תוכנית להתחדשות המתחם. נציין כי לא קיבלנו פנייה רשמית שטוענת אחרת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה