מינויים

מירי רגב התקפלה: מועמדה ימונה רק למ"מ משנה למנכ"ל

לאחר שוועדת המינויים פסלה: שרת התחבורה מירי רגב מינתה את משה בן זקן לתפקיד מ״מ המשנה למנכ״ל משרד התחבורה - במקום למנכ"ל: "לא אתן לבג״ץ את התענוג לפסול מינוי מקצועי וראוי ולהעביר עליי ועל הממשלה ביקורת ממגדל השן"
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש 90)
התקפלות או תרגיל זמני? שרת התחבורה מירי רגב הודיעה הבוקר (חמישי) כי תמנה את מקורבה משה בן זקן לתפקיד מ"מ המשנה למנכ"ל משרד התחבורה. זאת, לאחר שמועמדותו לתפקיד המנכ"ל נפסלה על ידי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה מחוסר התאמה לתפקיד וזיקה פוליטית.
בן זקן יכהן בתפקיד לצד ממלא מקום מנכ"ל המשרד, אבנר פלור. המינוי בוצע בהסכמה בין שרת התחבורה, הייעוץ המשפטי לממשלה ונציבות שירות המדינה.
שרת התחבורה רגב פרסמה לאחר המינוי: "בדיון שהתקיים עם היועצת המשפטית לממשלה, המשנים והנציבות, עלה שהמינוי יוביל להתערבות בג״ץ בהחלטת הממשלה ופסילתו, דבר שהיה פוגע בשמו הטוב של משה בן זקן. לכן החלטתי למנותו לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ״ל. זה הזמן להוביל את המשרד לתנופת עשייה אל מול האתגרים״.

"אין זה סוד שסברתי שמשה ראוי לתפקיד המנכ״ל", המשיכה רגב, "אולם לעת הזו, לאחר שהתברר כי בג״ץ צפוי לפסול את המינוי, החלטתי לקבל את בקשתו להתמנות למ״מ המשנה למנכ״ל. אני לא אתן לבג״ץ את התענוג להעביר ביקורת עליי ועל הממשלה ממגדל השן. בכוונתי לפעול כפי שאמרתי בישיבת הממשלה, להוביל לביטול הצורך באישור וועדת המינויים בנציבות, למינויי בכירים אשר עומדים בכל תנאי הסף. קיבלנו את המנדט מהציבור להוביל את המדיניות שלנו ואין ראוי מכך שנאפשר לשרי הממשלה לקבוע מי יהיו המינויים המקצועיים שלהם בתפקידי האמון, כדי לאפשר לשרים להוציא לפועל את מדיניותם לטובת אזרחי ישראל״.
כזכור, בתחילה הודיעה השרה רגב כי תביא מינויו של מקורבה בן זקן למנכ"ל למשרדה לאישור הממשלה למרות פסילתו בשל היעדר כישורים מתאימים. כעת נראה כי השרה מתכננת לקדם מחדש את המינוי של בן זקן למנכ"ל בעוד כחצי שנה, לאחר שיצבור ניסיון במשרד, ולכן לא תמנה מנכ"ל קבוע למשרד נכון לעכשיו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיבדקו על הקשרים המעולים שיש לגברת גרב עם קבלנים ויזמים
    שיקוף המציאות 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיבדקו על הקשרים המעולים שיש לגברת גרב עם קבלנים ויזמים, מוזר אבל היא יודעת לסייע ולתמוך בהם מאוד !! ביביסטית מושחתת - מיץ של זבל - אפס
    סגור