מינויים

לאחר פחות משנה בתפקיד: מנכ"לית כללית רות רלבג התפטרה

מנכ"לית קופת חולים כללית רות רלבג התפטרה מתפקידה: "התשתיות שהנחנו יכולות להביא את כללית לשיאים חדשים הנדרשים לעת זו". הצעד מגיע על רקע סכסוך עובדים במתמשך בקופה, וחשד לניגוד עניינים בו הייתה מצויה
מערכת ice |  3
רות רלב"ג מנכ"לית שירותי בריאות כללית (צילום vegel daniel, ויקיפדיה)
מנכ"לית קופ"ח כללית, רות רלבג, התפטרה היום (חמישי) מתפקידה. "הגעתי למסקנה שאין עוד ביכולתי לשמש כמנכ"לית שירותי בריאות כללית. התשתיות שהנחנו יכולות להביא את כללית לשיאים חדשים הנדרשים לעת זו. בכל התפקידים הבכירים בהם שימשתי, הובלתי ארגונים לעצמה והצטיינות עסקית וכלכלית. בכך אני מתכוונת לעסוק גם בתפקידי הבאים", מסרה בהודעה שפורסמה בתקשורת.
ההתפטרות של רלבג מגיעה על רקע  סכסוך עבודה מתמשך שליווה את הקופה בתקופה האחרונה וחשד לניגוד עניינים שבו הייתה מצויה המנכלי"ת. דו"ח הביקורת הפנימית אשר הובא אתמול (חמישי) לפרסום, חשף  בין היתר כי קופת החולים קנתה שירותי ייעוץ מחברת הייעוץ MNS בה עובדים בני משפחה של רלבג.
על פי הפרסום של מאיר מרציאנו בחדשות 13, הדו"ח קבע כי נמצאה התערבות פסולה בתהליך העסקתה של MNS, התקשרות עם MNS לייעוץ בעסקאות רכישה, מתן העדפה ל-MNS בהעברת ימי עיון לעובדים, והזמנות של חוות דעת שונות מחברת הייעוץ, למטרות שונות.
 
בנוסף, בחודש מרץ, יו"ר ועד העובדים בקופה, פרוספר בן חמו, איים בשביתה כללית אם לא יותר לו להיפגש עם הדירקטוריון על מנת "לספר להם דברים שהם צריכים לדעת על מי שעומד בראש הקופה". לאחר מכן, הודיע בן חמו על ניתוק קשר עם ההנהלה, ובאסיפת הוועד אישרו הכרזה על סכסוך עבודה.
בהמשך התגלה הסיפור של בי"ח העמק בעפולה, שגם הוא פגע בשמה של כללית. עובדי בית החולים טענו על הזנחה מצד הקופה, וכפי שנחשף בסדרת כתבות ב'ישראל היום', מנהלי מחלקות העידו על בעיות קשות שנבעו לדבריהם מהזנחה של הפריפריה. לאחר התפוצצות הפרשה פוטר מנהל ביה"ח ד"ר זיו רוזנבוים, שחלק מהגורמים הטילו עליו את האשמה.
התנהלות שני האירועים במקביל, כאשר עוד לא הוכרז על סיום הסכסוך, גרמו על פי הדיווחים למנכ"לית להודיעה על הצעד. כללית היא ארגון הבריאות הגדול בישראל, ואחד הגדולים בעולם ככל הנראה, שתחתיה פועלים 14 בתי חולים ו-1,400 מרפאות. תחת אחריותה נמצאים 4.5 מיליון מבוטחים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פשוט בזיון המנכלית הזאת...תפרה מכרז לשיר6תי ייעוץ
    דרומי חתיך 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשפחה שלה
    סגור
  • 2.
    יורם סגל המנכ"ל הבא
    אורית 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 3
    פרוספר בן חמו ויוחנן לוקר מתכוונים למנות את יורם סגל למנכל
    סגור
  • 1.
    קופה פח ממש, אסון עלאק שיאים של כללית. הכל מעוות בתפקוד
    חחחח 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קופה איומה הכל מסורבל מלא עיוותים מאמללים את החולים בברוקרטיה
    סגור