דעות

לקראת התלקחות בצפון? על הפקת הלקחים מה-7 באוקטובר

על רקע פריצתה של מלחמת חרבות ברזל, פועל משרד הבינוי והשיכון להפקת לקחים ולקידום מהלכים אופרטיביים: הן בהשמשת מקלטים בקווי העימות ובהכנת תוכנית סדורה לשיקום היישובים שנפגעו במערכה, והן בהחזרת שוק הנדל"ן למסלול 

השר יצחק גולדקנופף |  3
יצחק גולדקנופף (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
כמו כל עם ישראל, מתקפת הטרור הברברית של ארגון הטרור הרצחני חמאס בעיצומו של חג שמחת תורה, נחתה על משרד הבינוי והשיכון בהפתעה גמורה. כבר למחרת, ביום ראשון ה-8 באוקטובר, כינסתי ישיבה דחופה של גורמי המקצוע במשרד, במטרה לסייע ככל האפשר לתושבי עוטף ישראל שנפגעו מחד, ולוודא את השמירה על הרציפות התפקודית מאידך.
במסגרת הפעילות – וכחלק מהפקת לקחים מהמצב בדרום והקדמת רפואה למכה בחזית הצפונית שעלולה להתלקח בכל רגע – הסטנו תקציבים של עשרות מיליוני שקלים מתקציב משרד הבינוי והשיכון, לטובת מהלך מהיר של שיפוץ והשמשת מקלטים הן ציבוריים והן בבניינים, בערי הצפון הנמצאות בקו העימות, ולאחר מכן גם בערי הדרום.
כמו כן, בשיתוף עם מנהלת ''תקומה'', יזמנו תוכנית סדורה, פרטנית ומקיפה לשיקום הערים והיישובים שנפגעו במהלך המתקפה, לצד שיכון של מפוני היישובים לדירות חדשות עד להשלמת שיקום היישובים – ותוך דאגה לכלל הצרכים של המפונים לטווח הארוך.
בנוסף, נקטנו במגוון פעולות חשובות כדי להעיר את שוק הנדל''ן שנקלע למערבולת בעקבות המחסור בעובדים בענף, אשר נסמך בעיקר על עובדים פלסטינים. יזמנו הבאת עובדים זרים ממדינות מזרח אירופה והמזרח הרחוק, שיסייעו בענף הבנייה, לצד הגרלה נוספת של תוכנית "דירה בהנחה" עם כ-7,000 דירות גם בערים הנמצאות בקו העימות. בהקשר הזה יש גם להוסיף כי לראשונה תינתן עדיפות בהגרלה למשרתי מילואים פעילים המגינים בימים אלה על כולנו, ומשפחות לילדים נכים.
בנימה אישית, במסגרת הסיורים שערכתי בקווי העימות בדרום ובצפון, זכיתי לפגוש מאות אזרחים ואנשי כוחות ביטחון – כשהמחנה המשותף לכולם, הוא הרצון לעשות טוב והכמיהה לאחדות שכה הייתה חסרה במדינת ישראל בשנה האחרונה.
נחשפתי לעשרות יוזמות אזרחיות נפלאות, לטובת חיילי צה''ל הגיבורים והמפונים מהדרום ומהצפון, לצד יוזמות של הקמת משמר שכונתי בערים רבות ברחבי ישראל להגברת הבטיחות ותחושת הביטחון של התושבים. באחת מהן, ביישוב גדעונה שבגלובע, זכיתי לחנוך את חדר הנשק לזכרו של גיבור ישראל החייל הקדוש עמיחי שמעון רובין הי''ד, שנפל בקרב גבורה בשמחת תורה. כולי תקווה ותפילה שאווירת האחדות המיוחדת שנוצרה כיום בעם והיוזמות המופלאות, ימשכו בעזרת השם גם לאחר הניצחון הגדול.
הכותב, יצחק גולדקנופף, הוא שר הבינוי והשיכון וראש סיעת יהדות התורה
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שר לכלום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    רוני 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש דוחה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 2.
    מעניין מי כתב לו את זה
    ישראלי 01/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שר מנותק
    סגור
  • 1.
    תתפטר!
    ממשלה זבל 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור