תקשורת ומדיה

גם זה קרה: איש התקשורת החרדי הפתיע את משפחות החטופים

מלחמת חרבות ברזל מצליחה ליצור בנוסף לאחדות, גם חיבורים שסביר להניח ולא היו קורים עד לפני מספר חודשים. העיתונאי החרדי ישראל כהן הפתיע את משפחות החרדים וסייע להם בבקשה מסוימת שהייתה להם
מערכת ice |  1
משפחות החטופים (צילום אור גפן)
מערכת היחסים בין המגזר החרדי למגזר הכללי ידעה עליות ומורדות קיצוניות לאורך השנים מקום המדינה ואף משחר ההיסטוריה היהודית. בשנה שקדמה למלחמת "חרבות ברזל" מערכת היחסים הזו ידעה קו פרשת מים, כאשר חלק ממיקוד המחאה היה נגד הציבור החרדי, בטענה שאינו נושא בחלקו בנטל הלאומי.
אירועים רבים של תקריות בין המגזרים התרחשו בשנה הזו, תיעודים קשים של תקיפת חרדים באוטובוסים וברחוב ולעתים תוך שימוש בשפה שקשה לשמוע, אמירות קשות על "רדיפת בצע" ואף אירועים של נפנוף בשטרות כסף מול חרדים. כאמור, מערכת היחסים בין המגזרים חוותה משבר של ממש, אולי הקשה ביותר מאז קום המדינה.
בישראל כמו בישראל, עתות משבר ובמיוחד מלחמה מאחה קרעים פנימיים ויוצרת אחדות ברוב הציבור הישראלי, כמו גם חיבורים מיוחדים שנוצרים. אחד מחיבורים אלו שאירעו לאחרונה הוא בין משפחות החטופים, שחיפשו ליצור קשר עם בכירי המגזר החרדי ומי שעזר להם בין היתר, הוא לא אחר מאשר העיתונאי החרדי ישראל כהן והרב דוד דרוק, שיזמו מפגשים בין רבנים וגדולי הדור החרדים למשפחות, וארגנו עצרות תפילה ויוזמות לאמירת פרקי תהילים בריכוזים החרדים.
העיתונאי עקיבא נוביק בפרסם בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) פרסום של כהן כשהוא בעמדת השידור של רדיו קול ברמה, כשדיסקית עם הכיתוב "הלב שלנו שבוי בעזה" על צווארו.
 
חן אביגדורי, שרעייתו ובתו חזרו משבי החמאס ברצועת עזה וביקר אף הוא בבתי הרבנים, כתב: "העיתונאי ישראל כהן, יחד עם הרב דוד דרוק ועוד אנשים יקרים רבים וטובים בחברה החרדית, פועלים איתנו כתף אל כתף בשביל המטרה העליונה של כל עם ישראל, החזרת החטופים. עד האחרון שהם. עכשיו. זכות גדולה לקרוא להם חברים שלי. נמשיך יחד עד להשגת המטרה והרבה מעבר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איכס
    יוני 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה כותרת מגעילה ודוחה "הפתעה" מאז ומתמיד ישראל כהן היה עוזר לכולם ללא יוצא מן הכלל ואם התכוונתי להיותו חרדי אז גם תתביישו לכם גופי ההתנדבות הגדולים נמצאים אצלם
    סגור