תקשורת ומדיה

אילון מאסק מצמצם נזקים? X השעתה את החשבון הרשמי של חיזבאללה

אחרי הכרזתו כי יסייע באספקת אינטרנט לתושבי הרצועה, ולקראת נאומו של מזכ"ל ארגון הטרור הצפוני נסראללה - המיליארד הפסיק את פעילות החשבון של חיזבאללה לאלתר. הקונסוליה הישראלית בניו יורק: "חשבון המזוהה עם ארגון טרור לא צריך להיות רופשי להסית שנאה במדיה החברתית"
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) בבעלות אילון מאסק השעתה את החשבון הרשמי של ארגון הטרור חיזבאללה. המהלך מתבצע על רקע הרמזים השונים שמזכ"ל הארגון מפרסם לאחרונה לקראת נאומו ביום שישי הקרוב. "שום חשבון המזוהה עם ארגון טרור ייעודי או כזה המפאר טרור לא צריך להיות חופשי להסית שנאה בפלטפורמות המדיה החברתית", מסרה בתגובה הקונסוליה הישראלית בניו יורק. 
מאסק הציע לאו"ם ולארגוני הסיוע המוכרים ברצועת עזה להתחבר לאינטרנט באמצעות שירות סטארלינק, לאחר שהאינטרנט ברצועה קרס במהלך הפעילות הקרקעית של צה"ל. "סטארלינק תספק קישוריות לארגוני סיוע מוכרים על ידי העולם בעזה", כתב מאסק בתגובה לפוסט של חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו קורטז, שמחתה על ניתוק רצועת עזה מרשת האינטרנט.
התגובה הישראלית לא איחרה להגיע, ומאסק קיים שיחה עם ראש השב"כ הישראלי רונן בר. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי במהלך השיחה מאסק, שנועד לאחרונה עם רה"מ בנימין נתניהו, הבטיח כי לא יחבר את את עזה לאינטרנט לוויני, אלא לצרכים הומניטריים של ארגוני סיוע. ראש השב"כ הבהיר מצדו כי ישראל לא תאפשר "שום ניצול" של קו התקשורת הזה לגורמי טרור ברצועה. שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) הודיע על הפסקת ההתקשרות של משרדו עם סטארלינק עד להודעה חדשה.  
 
בשבוע שעבר מאסק הזהיר כי ארה"ב מסתכנת במלחמת עולם שלישית בשל מעורבותה במתקפת הפתע של חמאס על ישראל. אם לא די בכך, לדבריו הציוויליזציה האנושית כולה עלולה להיות בסכנה. מאסק הזהיר את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וקרא לו למצוא דרך לשמור על שלום עם אוקראינה, לצד "חידוש ונרמול היחסים עם רוסיה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה