תקשורת ומדיה

כוכב 'הפטריוטים' בערוץ 14 זועם: "נבצרות? המדינה ירדה מהפסים"

פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, פרופ' משה כהן אליה, תקף את הדיון בבג"צ סביב חוק הנבצרות: "המדינה ירדה מהפסים. אין תקדים בעולם למצב שבו בית משפט יכול להוציא לנבצרות על בסיס משפטי. מה שעשתה הכנסת זה הדבר הכי נכון בעולם, מה פתאום להתערב בעניין הזה?"
תום נחום |  2
הפטריוטים (צילום ויקיפדיה)
בשעה זו, בג"ץ מתכנס להמשך הדיון בעתירות נגד חוק הנבצרות, שאוסר להוציא את ראש הממשלה לנבצרות מטעמים שאינם רפואיים בלבד. 11 שופטי בית המשפט העליון לוקחים חלק בדיון, אשר מתמקד באפשרות של דחיית התחולה של החוק, כך שהוא לא יחול באופן מידי. פסק הדין יתפרסם עד אמצע חודש ינואר.
עוד אתמול (רביעי) במהלך שידור תוכנית 'הפטריוטים' בערוץ 14, הפאנליסט פרופ' משה כהן אליה התייחס לנושא ותקף את עצם הדיון בנושא: "המדינה ירדה מהפסים. אין תקדים בעולם למצב שבו בית משפט יכול להוציא לנבצרות על בסיס משפטי. מה שעשתה הכנסת זה הדבר הכי נכון בעולם, מה פתאום להתערב בעניין הזה?".
 
נשיאת העליון אסתר חיות אמרה בדיון: "היה שלב שראש הממשלה טען שההסדר לא מחייב אותו. הוא נדרש להליך ב-2020 ונקבע שההסדר כן מחייב אותו. היה הליך ובג"ץ נתן פסק דין שהוא מחויב להסדר. הוא ראה עצמו מחויב. עכשיו יש עמדה של היועמ"שית מפברואר שאומרת לראש הממשלה מה הוא יכול ומה הוא לא יכול לעשות בהקשר לרפורמה".
חיות אמרה לעו"ד ראבילו: "אדוני אומר שהעמדה הזו לא מקובלת על ראש הממשלה - יש לו עמדה אחרת שאנחנו לא יודעים מה היא. אז הייתה עתירה בפני חברי השופט שטיין שהוא הפר את ההסדר, ובתשובה הוא כתב 'יש לנו עמדה אחרת מה היא הפרה של ההסדר'. השופט שטיין אמר 'יש לכם טענות? תגישו עתירה והשאלות יתבהרו'. אבל במקום זה מחוקקים חוק יסוד שמבטל את המכתב של היועמ"שית והופך אותו לכלי ריק? זה המסלול?".

ראבילו השיב: "חוק היסוד לא משנה את הסדר ניגוד העניינים", וחיות ענתה: "הוא רק מוריד את הסיכון". בכך סיים עו"ד ראבילו, נציגו של ראש הממשלה נתניהו, להציג את טענותיו.
עו"ד ראבילו אמר לפני זמן קצר בדיון כי "שאלו פה מה יקרה אם הכנסת תחליט שאין זכות בחירה לערבים? כבודכם שואלים מה יקרה אם המחוקק ישתגע ויבטל את הדמוקרטיה בצעדים גדולים או קטנים? ואני חושב שהדיון הזה הוא ניסיון של העותרים להשאיר בתקופת זמן מסוימת אפשרות של הכרזה על ביטול בחירות. כשבית המשפט אומר 'אני נוטל סמכויות שלא נקבעו בשום מקום' באצטלה של לשמור על המקרים הקשים - אז בית המשפט מבקש לשמור על אפשרות לא קיימת לביטול הבחירות, ביטול הדמוקרטיה".
על כך השיבה לו הנשיאה חיות: "בא לעולם תהליך חקיקה שנמצאו בו פגמים. גם הייעוץ של הכנסת, דעתו לא נוחה. כדי לרפא פגמים יש פתרון מתון - לא עוסקים במה שלא קרה ואולי לעולם לא יקרה. החלומות של העותרים מתמזגים עם החרדות שלכם - על השארת איומים באוויר".
עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אשר עתרה נגד חוק הנבצרות, בפתח הדיון בבג"ץ: "אנחנו נמצאים כאן היום בעוד יום דרמטי בבית המשפט העליון. התנועה למען איכות השלטון בישראל ביקשה לפסול את חוק הנבצרות או יותר נכון לקרוא לחוק הזה ״חוק ההתבצרות״ של ראש הממשלה שהתבצר בתפקידו להיות חסין במפני העמדה לדין בשל הפרת הסדר ניגוד העיניינים שלו".
עוד הוסיף: "החוק הזה הוא כמובן חוק לא דמוקרטי, לא חוקתי, חוק פרסונלי, חוק רטרו-אפסקטיבי שפוגע ברציפות השלטונית, יש המון פגמים בחוק הזה ולכן החוק הזה לא חוקתי".
לסיום הסביר: "זה חוק שבא במסגרת ההפיכה שלטונית שאנחנו חווים, ואני מאוד מקווה שבצורה כזו או אחרת בית המשפט העליון יתערב היום. אנחנו ביחד חברי התנועה לאיכות השלטון נוביל את הקרב המשפטי, עד שננצח ונעצור את ההפיכה השלטונית הזאת!".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פקידים מושתנים השתלטו על הדמוקרטיה (ל"ת)
    שוש 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ראש ממשלה מכהן בזמן שיש לו ם 3 כתבי אישום -
    יעל 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה משמעות "המדינה ירדה מהפסים.
    סגור