בארץ

נתניהו מגיב לקראת הדיון בחוק הנבצרות: "לא יתקבל שלטון האליטות"

ראש הממשלה נתניהו השיב לבג"ץ שביקש ממנו להסביר למה לא לדחות את החלת החוק לכנסת הבאה. בתשובתו נתניהו טען כי: "בישראל לא יתקבל שלטון האליטות"
מערכת ice | 
גלי בהרב מיארה, בנימין נתניהו, אסתר חיות (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ, יונתן זינדל)
לקראת הדיון בבג"ץ בנוגע ל"חוק הנבצרות", ראש הממשלה נתניהו השיב היום (חמישי) באמצעות עורך דינו והסביר מדוע הוא חושב שלבג"ץ אסור להתערב ולדחות את המועד בו החוק יחל - "בישראל לא יתקבל שלטון האליטות".
בתשובתו נתניהו טען כי: "עם כל הכבוד לעותרים, במדינת ישראל לא התקבל שלטון האליטות של אפלטון וקולו של כל אחד מבוחרי סיעות הקואליציה - שווה לקולו של כל אזרח אחר". על פי התיקון לחוק היסוד שחוקק, יהיה ניתן להוציא את ראש הממשלה לנבצרות רק בשל מצב רפואי, ברוב של יותר משני שליש חברי הממשלה.
העתירה למעשה אף פעם לא ביקשה לפסול את החוק, הדיון שידיין בבג"ץ בשבוע הבא הוא לא האם לפסול את החוק או לא, אלא האם להחיל את החוק מהכנסת הנוכחית ובכך, להפוך את החקיקה לפרסונלית, או להחיל את החוק רק מהכנסת הבאה.
היועמ"שית גלי בהרב מיארה טענה כי יש לדחות את החוק "לכל הפחות לכנסת הבאה." היא הוסיפה וטענה כי: "חוק יסוד אינו יכול לשמש כמעין משאב פרטי המסלק מן הדרך בעיות פרסונליות מתחום טוהר המידות והדין הפלילי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה