בארץ

ביהמ"ש פסק: תפילות יום כיפור בתל אביב - ללא מחיצת הפרדה

עיריית ת"א אוסרת על הצבת מחיצה במתחם הציבורי בכיכר דיזנגוף בתפילת יום הכיפורים. תושבים דתיים עתרו נגד ההחלטה, אך ביהמ"ש המחוזי פסק: מדובר במרחב ציבורי והפרדה היא אפליה אסורה
מערכת ice |  1
רחוב דיזינגוף (צילום פלאש 90)
בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום את עמדת עיריית תל אביב, ודחה את העתירה נגד החלטת העירייה שלא להתיר הצבת מחיצה בתפילת יום כיפור בכיכר דיזינגוף. "לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים", קבעה השופטת הדס עובדיה.
העותרים, פורום "חירות וכבוד האדם בישראל", קבלו נגד איסור העירייה להציב מחיצה בכיכר, לטענתם כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות ביום כיפור. בפסק הדין כתבה השופטת: "לא מצאתי ממש בטענת העותרים שפועלה של העירייה והפתרונות שיושמו על ידה להרשאת קיום תפילת יום הכיפורים במרחב פתוח, בהפרדה מגדרית, מהווה איסור חדש, שננקטה בחוסר סמכות, באופן שרירותי הלוקה בחוסר סבירות קיצונית כטענת העותרים".

עוד ציינה השופטת כי לא עלה בידי העותרים "להראות כי מצוות התפילה תפגע אם לא יתפללו באופן המבוקש על ידם תוך הפרדה במרחב הציבורי על הסיס מגדרי המהווה הפלייה אסור בכיכר דיזינגוף, שאינה נמנית עם המקומות הקדושים ליהודים".
עוד קודם להכרעת הדין, שלחה תנועת הליכוד בת"א-יפו מכתב לראש העיר רון חולדאי, כתבה כי הטלת מגבלות על תפילות יום הכיפורים בעיר – משמעותה הגדלת השסע החברתי ופגיעה בחופש הדת של תושבי העיר.
"לצערנו, אווירת החג נפגמה", נכתב, "בימים האחרונים, נדמה כי השיח סביב תפילת יום הכיפורים המסורתית בעיר, פעילות שהתקיימה באין מפריע במשך שנים, הגיע לקיצון. תפילת יום כיפור בכיכר דיזנגוף היא כידוע מסורת של שנים רבות, המתקיימת במרחב הציבורי ומאפשרת לכל אדם להשתתף ולקחת חלק באירוע על פי דרכו ואמונתו; מי שחפץ בכך מתפלל בהפרדה, ומי שלא – משתתף בתפילה מעורבת. ניסיון העבר מראה כי מרבית המתפללים הם תושבי ת"א-יפו, דתיים וחילוניים גם יחד, הבוחרים להשתתף באירוע מאחד ומקרב לבבות. גישת "איש באמונתו יחיה" עבדה נהדר גם במקרה הזה.
"והנה, כאשר מדינת ישראל בכלל - והעיר ת"א-יפו בפרט - מפולגת מאי-פעם, בחרה עיריית ת"א לשנות מנהג של שנים רבות, ולבטל את האפשרות לתפילות נפרדות ובכך בעצם להציב הגבלות על ההתנהלות במהלך התפילות, התנהלות שנהוגה מזה שנים רבות. ההחלטה הזו פוגעת בחופש הדת והפולחן של תושבי העיר, מגדילה את השסע החברתי, גורמת למלחמות מיותרות בין תושבי העיר ופוגעת בחופש הדת של תושבי העיר. זהו זמן בו יש צורך לפעול לאחדות ולא לפילוג!
 
"אנו תנועה לאומית ליברלית, המממשת מדי יום בקרב בוחריה את האפשרות לחיות בדרך בה יבחרו. אנו פונים אליך בבקשה לשנות את ההחלטה ולאפשר כמובן למי שמעוניין בכך לשמור על התרבות והמסורת היהודית על-פי אמונתו וצו מצפונו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקרוב, תבוטל ברית המילה.
    מיכה 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תאסר גם העליה לתורה בבר המצווה.
    סגור