תקשורת ומדיה

איילה חסון חושפת: לאן נעלמו חצי מיליארד שקלים?

איילה חסון חושפת דו"ח של משרד החינוך, לפיו הוקצו בין השנים 2017 ל-2021 כחצי מיליארד שקלים שיועדו לחוגים ברשויות המגזר הערבי. בפועל: 77% מאותם חוגים לא התקיימו בסופו של דבר - אחד מראשי הרשויות הודה שלקח את הכסף כדי לשפץ את לשכתו, חלק מהכספים הוצאו לטובת כנסי בחירות ומשכורות כפולות
תום נחום |  10
איילה חסון (צילום מסך כאן 11)
העיתונאית הוותיקה איילה חסון חשפה אמש (ראשון) בתוכניתה 'שבע' בכאן 11 דו"ח בעייתי במיוחד שחושף מחדל גדול במשרד החינוך ולפיו, לא פחות מחצי מיליארד שקלים שיועדו לחוגים ברשויות המגזר הערבי, אם כי על פי הדו"ח נחשף כי לא פחות מ-77% מהחוגים שתוקצבו על ידי משרד החינוך, בעלות כוללת של כחצי מיליארד שקל, כלל לא הגיעו ליעדם בסופו של דבר.
איילה חסון אמרה בשידור: "לאן בעצם נעלם הכסף שמגיע לרשויות הערביות? בדו"ח שערך לפני שנים בכיר במשרד החינוך והוגש למנכ"לית הקודמת דלית שטאובר, שבדק מה עלה בגורלו של חלק מהכסף שהועבר לרשויות הערביות לטובת החינוך בשנים 2017 עד 2021. על פי הדו"ח, בשנים הללו הושקעו ב-76 רשויות כ-70 מיליון שקל בשנה, בסך הכל יותר מחצי מיליארד שקלים לטובת חוגים ולימודי העשרה לתלמידים במגזר הערבי. מהבדיקה שנערכה עולה כי 77% מהחוגים שתוקצבו ונבדקו כלל לא התקיימו בפועל, 35 מתוך 76 הרשויות כלל לא דיווחו לאן הלך הכסף".
 
"בשנת הלימודים תשע"ח רק 13% מהתלמידים שהרשויות דיווחו שהגיעו לחוגים אכן הגיעו, אחד מראשי הרשויות הודה שלקח את הכסף כדי לשפץ את לשכתו בכלל, חלק מהכספים הוצאו לטובת כנסים של בחירות, משכורות כפולות וכו'".
גור רוזנבלט, מנהל רישום, בקרה ואכיפה במשרד החינוך, שכתב את הדו"ח אמר: "רק נסביר, הפרויקט הזה של 'אתגרים' למגזר הערבי זה פרויקט מאוד משמעותי שנועד להקים לראשונה מערך של חינוך בלתי פורמלי בכל המגזר הערבי, מה שלא היה קיים בעבר, וזה פרויקט מדהים וחשוב, מתוך הבנה שהילדים במגזר הערבי צריכים את זה וזכאים לזה. אז עשינו בקרה גם תוך כדי ביצוע הפרויקט וגם אחרי זה בקרה כספית ובדקנו האם החוגים התקיימו בפועל, וראינו שבשנה הראשונה לפחות חלק גדול מהחוגים לא התקיימו וגם אלה שהתקיימו, רק חלק קטן מהתלמידים שהיו אמורים להגיע בפועל באמת היו באותם חוגים. אותנו מעניין אותו נער או ילד במערכת החינוך ואנחנו רוצים שכל נער או ילד יוכל למצות את כל היכולות שיש לו, ובוודאי שיש יכולות לא פחות טובות מכל מגזר אחר וכדי למצות אותן אנחנו צריכים לאפשר את זה וכדי שזה יתאפשר צריך שהכסף לא רק יזרום מהממשלה אלא גם יגיע בקצה השני לתלמידים".
"בעצם המטרה שלי בכתיבת הדו"ח והמטרה בעצם של כל מערכי הבקרה והאכיפה שאנחנו מפעילים במשרד החינוך זה כדי בעצם לוודא שהתקציבים מגיעים ליעדם, וצריך לומר שהעבודה הרבה שנעשתה פה באמת עשתה שינוי בשטח. גם אנשיי, אבל גם אנשי המחוזות במשרד החינוך והאגף לחינוך ערבי עבדו קשה ויצרו שינוי. הרעיון הוא שאם אתה נותן כסף אבל באמת מבצע בקרה משמעותית ולוודא שהדברים מגיעים בקצה לאן שהם צריכים להגיע, אז אנחנו מצריכים ליצור את השינוי הזה. דווקא במקומות האלה שהילדים הכי צריכים את התקציבים התוספתיים האלה".

איילה שאלה: "אבל מה עושים עם זה שאחד משפץ עם זה את הלשכה ואחד לוקח את זה לכספים למשכורות, מה הכלים שלכם להתמודד עם זה חוץ מלכתוב דו"ח?", כאשר רוזנבלט הגיב: "הדו"ח הזה הוא לא למגירה, יש לו משמעויות אופרטיביות. רשות שקיבלה תקציב לצורך הפעלת חוגים ולא הפעילה אותם בפועל, אנחנו מקזזים לה את הסכום הזה מהתקציב, כל סכום כזה חוזר לקופת המדינה. אנחנו לא רוצים להחזיר את הכסף, זאת לא המטרה, המטרה היא שהתלמידים הערבים יקבלו בסוף את אותם חוגים שהם אמורים לקבל, זה בעצם הרעיון".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אין עליך כעיתונאית הרבה מכביכול עיתונאים צריכים
    אבי 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללמוד ממך הרבה מאוד מדרך היושרה שבך רובם בהגשתם נוטים למקומות של מוסי רז ושל הנכדה של קסטנר התפוח נפל קרוב לסבא
    סגור
  • 6.
    נבזות
    אמזלם 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברגעים אלה לאחר פרסום הכתבה ,אני סמוך ובטוח שהגיעו פניות זועמות ממרכז המילכוד איך העזה לחשוף זאת מבלי לקבל אישור מגבוה ! אולם כאשר הקריירה שלה הגיע לשיא שפלך המדרגה מסיבות שברורות לכולנו אז שמעתם על הפסוק : החטא ועונשו ! והיא תעוף לפח הזבל של ההסטוריה וזה קורה בימים אלה ??????????????????
    סגור
  • 5.
    תשאלי את זה שאת סוגדת לו , את סגול השיער הישר והאמין .. (ל"ת)
    חני 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • מי נתן להם 63 מיליארד בשביל להיות רטש ממשלה נפל
    חמציץ 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמוד ץ חאלס להאשים את ביבי בכל הבעיות שלך כולל אי סיפוק אשתך .ובנותיך
    סגור
  • 4.
    דן אהרונסון לשיפוט מהיר ולכלא !
    צדק צדק תרדוף 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    10 0
    דן אהרונסון ששבר שמשה של רכב שהיו בו אמא ושלושה ילדים קטנים שלה לכלא חובה אחרת אין חוק במדינת ישראל בושה וחרפה !
    סגור
  • 3.
    איילה חסון
    דינה 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כספים נעלמים במגסר הערבי והבסורד שהם מתלוננים שלא מעבירים להם כספים.לאן יגיעו עם הגישה שלהם לחיים איתנו?
    סגור
  • ד יאללה עמרם שב בשקט
    אזרחים שמחזיקים מאיי 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה קשקשן עמרם משועמם תמשיך לשעמם את כל מי ששיעממתה עד עכשיו איילה מקומך בערוץ הכי את במדינת ישראל ערוץ ארבע עשרה
    סגור
  • 2.
    שנעלם בחינוך החרדי?
    ומה עם הכסף 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מגיע לפשע חרדי?
    סגור
  • 1.
    מתנות
    אלמני 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 5
    גברת חסון.. מה עם המתנה שפוטין העביר למדינת ישראל ושרה השתלטה עליה ויחד עם הביבי העלימו את זה ומסרבים לגלות היכן היא נמצאת. ואני מצפה ממך גברת חסון הצדקנית לדרוש מנהנתיהו להעביר אותה לבית הספר דנצינגר בקרית שמונה. עיר ספר ליד החיזבאללה. היכן שהביבי אמר בשחצנות לאורנה פרץ שהיא משעממתת אותו. ואם לא לשם אז לעיר האבות והמיסטיקה שגם היא הפכה לעיר שוליים ענייה העיר צפת. כך נדע שאת נלחמת ביושר ולא רק לטובת בני בריתך. נהנתיהוז. גל הירש וכהנא וכהנא…
    סגור
  • מה הקשר
    יוסי 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הקשר מחת לת... לא הבנתי איילה עושה עבודה מקצועית שאין כמואה עושה את עבודתה ביושר ללא מורא ולא כמו כל הליצנים בערוצי ה0 מ א ל תפסיקו כל הזמן ביביביבי
    סגור