תקשורת ומדיה

מגיש קשת 12 מגיב לתקיפת כתב ערוץ 14: "יותר שוטרים הפריעו"

יואב לימור הגיב לתקיפת כתב ערוץ 14, עתי שלו, על ידי מפגינים: "נעצרו גם עיתונאים באלימות על ידי המשטרה, אז בואו נפנה את זה גם אליהם, תרשה לי להטיל ספק אם המשטרה מבינה את תפקיד העיתונות בדמוקרטיה, לא בטוח שמבינה לגמרי את חשיבותה הדמוקרטיה. יותר שוטרים הפריעו לעיתונאים לעשות את עבודתם מאשר מפגינים"
מערכת ice |  1
יואב לימור וגלית גוטמן (צילום מסך קשת 12)
המחאות נגד הרפורמה המשפטית מגיעות לשיאן, כאשר הוכרז על יום השיבוש הלאומי בשל אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה. מאז שעות הבוקר אלפי מפגינים חוסמים את הכבישים הראשיים, כאשר בשעות הצהריים צפויה המחאה להגיע לשיאה כשאלפי מפגינים יגיעו לנמל התעופה בן גוריון, והחשש הוא משיבוש רציני במיוחד שיגרור גם לשיבושים בטיסות שאמורות להמריא בשעות אחר הצהריים ובערב המחאה הגיעה גם לרחוב קפלן בתל אביב, שם עוכב על ידי המשטרה הזמר אביב גפן, בעוד במקביל, כתב ערוץ 14, עתי שלו, הותקף על ידי מפגינים - כאשר מי שבחר לצאת להגנתו ולבקר את המפגינים הוא כתב חדשות 12, ברהנו טגניה.
במהלך שידור 'חדשות הבוקר' של קשת 12, ברהנו טגניה אמר כך: "אני פונה למפגינים, אנא תפסיקו להפריע לעיתונאים, ולא משנה מאיזה ערוץ, תפסיקו, עיתונאים באים לעבוד״. המגיש, יואב לימור, הגיב לו: ״מקבל כל מילה (בנוגע לתקיפת כתב ערוץ 14), אבל נעצרו גם עיתונאים באלימות על ידי המשטרה, אז בואו נפנה את זה גם אליהם, תרשה לי להטיל ספק אם המשטרה מבינה את תפקידה של העיתונות בדמוקרטיה, לא בטוח שמבינה לגמרי את חשיבותה של דמוקרטיה. יותר שוטרים הפריעו לעיתונאים לעשות את עבודתם מאשר מפגינים״.
בתוך כך, בערוץ 14 דיווחו בשעות הבוקר המאוחרות כי צוות של הערוץ הותקף במהלך ההפגנות. בהודעה הרשמית שיצאה מטעם הערוץ נכתב: "לפני מספר דקות מספר מפגינים חיבלו במצלמה של צלם ערוץ עכשיו 14 שנמצא יחד עם הכתב עתי שלו, גנבו חלק מהציוד ונמלטו מהמקום. תוגש תלונה במשטרה". העיתונאי רן בוקר התייחס לתקיפה של צוות ערוץ 14 וכתב: "תנו לבן אדם לעבוד! לא ככה מוחים למען הדמוקרטיה. התנהגות מכוערת לכל אדם באשר הוא".
 


בעקבות האירוע המדובר, באולפן 'הפטריוטים' הביאו את יוסי מזרחי, האזרח שהגיע להגן על עתי שלו בהפגנה בתל אביב, לספר על השתלשלות האירועים. ינון מגל אמר: "זה אחד האנשים שאנחנו צריכים לתת להם כבוד היום. אתה איש מרגש, מה שעשית פה זה דבר מדהים, ראית את עתי במצוקה ונסעת מנס ציונה כדי להיחלץ לעזרתו ועל זה ספגת שם גזענות".

יוסי מזרחי, האזרח שנחלץ לעזרתו של עתי שלו, סיפר: "חזרתי הביתה מהעבודה, אני גר בנס ציונה, ואז אני יושב ומסתכל ורואה שמתעללים בכתב, ואני שואל את עצמי 'מה אני עושה?', אז ירדתי למטה, עליתי על האופנוע, 25 דקות נסעתי והתחלתי לחפש את עתי. ראיתי חארטות, אני עומד מול חמישה שוטרים, עומד מישהו על אופנוע שאני כמעט מגיע איתו למגע והוא מקלל את השוטרים ואני שואל את השוטרים 'איך אתם לא מקפלים אותו?', אני בהפגנות של פעם היו מקפלים אותנו, הסירחון של הבואש שלושה ימים נשאר על הגוף".
"ואז מצאתי את עתי ואמרתי שאני לא זז ממנו, ניסו והתקרבו, הייתה שם מישהי 200 קילו עם חצוצרה שהורידה 15 קילו רק בתקיעות בחצוצרה שלה. השוטרים לא הצליחו לתת לו ביטחון ואנחנו, שני אנשים באו ועשו את זה. קראו לי שם 'סוחר נשים', אז אמרתי 'כן, איפה השפחות?'. עתי הצביע למשטרה על בחור שרדף אותו ואיים עליו ודחף אותו והמשטרה לא עשתה כלום, אז אני הלכתי אליו, שאלו אותי אם אני מזרחי ועשיתי צבא ואם השירות שלי משמעותי, אמרתי 'מזרחי גאה, עשיתי צבא עד גיל 40 ועוד 5 שנים בהתנדבות, לא שירות משמעותי, מכרתי טוסטים', ואז הוא ניסה לשלוח את הידיים שלו לכיוון האשכים שלי, ניסה להפחיד אותי ואמר לי 'אני צנחן', אז אמרתי לו 'אחי, תרד כבר, אז אתה צנחן ולא תתקרב אליו יותר ואני מבטיח לך אישית שזה לא יקרה'".
 

"אני קורא פה לימנים לצאת להפגנות ורק לעמוד, לא צריך לעשות יותר מדי, הם פשוט פחדנים ועושים פוזות למצלמות. הם מחכים שתרים את היד, הם נצמדים אליך ומציקים לך והשוטרים מסתכלים מי הרים את היד ראשון, ואני מת להרים את היד, אבל הוא לא חצה את הגבולות ותקף, אז שמרתי על איפוק. מר בנימין נתניהו, אם לא תעמוד בהבטחה שלך, אני לא אצביע לך יותר בחיים, רפורמה מלאה אנחנו רוצים".
כזכור, רק לפני יומיים, עשרות מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט יצאו להפגין מחוץ לביתו של נתנאל סימן טוב, נציג הבעלים של ערוץ עכשיו 14, יצחק מירילשוילי, כאשר גם התנפלו על רכבו ותקפו באלימות, תוך שהם חובטים ברכב במוטות הדגלים, כל זאת כאשר בנו בן ה-3 של סימן טוב, שהיה ברכב בזמן התקיפה, לקה בחרדה בעקבות התקרית - מה שהוביל לכך שתלונה הוגשה למשטרה בנושא.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עם ישראל חיי
    ימין הוא יהודי חזזזק 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמאל אוהב לשנוא, אוהב להרע,חהזיק להסית להמריד ולהיתמר, אוהב לשלוט בכח ולעשות פרוהוקציות. רק אם יקום שוב כמו במיצעד הגאווה בירושליים, דתי חמום שרואה כזה דבר שבחורה מיתםזטת ודוקר אותה או יורה בה אז אני אישית לא מתייחסת ועןברת הלאה כי שוב השמאל גורם לכל זה ואחר כך מפעילים מייד את התיקשורת אלג'זירה שלהם ומתילים להתבכיין, להעליל,להאשים,להשמיץ ולהעצים הכל. את זה כבר הבנו תמיד השמאל מחפש פרובוקציות . בעזרת השם השמאל נעלם מכאן
    סגור