תקשורת ומדיה

גלגל הצלה לתאגיד השידור? "המינוי מוכתם בניגוד עניינים חמור"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות וארגון עובדי התקשורת יוצאים הבוקר בניסיון לבטל את המינוי של קרעי כחלק מתהליך ההפרטה של תאגיד השידור הציבורי, "מינויה של השופטת בדימוס נחמה נצר לתפקיד ציבורי של יו"ר ועדת האיתור של מועצת התאגיד מוכתם"
שירה יום טוב | 
שלמה קרעי,שר התקשורת (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נעם רבקין פנטון)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות וארגון עובדי התקשורת פנו הבוקר ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה, לביטול מינויה של השופטת בדימוס נחמה נצר כיו"ר ועדת האיתור של מועצת תאגיד השידור, לאור ניגוד עניינים חמור, לטענתם.
בנימוק נטען כי בן זוגה של השופטת בדימוס נצר ושותפה למשרד עורכי הדין, עו"ד אריק נצר התבטא בחריפות בעד סגירת תאגיד השידור והשמיץ את עובדיו. "למה אני צריך לממן את שכרו של אריה גולן ורבים כמוהו שמפמפמים לנו את האג'נדה השמאלנית היהירה שלהם במשך כל היום? אם הוא כל כך מוצלח, למה לא חטפו אותו לערוצים המסחריים? בעצם הוא יכול לנסות את מזלו אצל בעלי התאגיד לאחר שיופרט".
בן זוגה של יו"ר ועדת האיתור קורא לסגירת התאגיד, ולמעשה לפיטוריהם של 1,000 עובדים, בתגובה לציוץ של העיתונאי אבישי בן חיים ולפיו, אסור לפגוע בתאגיד: "אבישי יקר. אנחנו לא מתונים ולא סובלניים. קדימה לסגור!"
עוד נטען כי במקרה נוסף, בעלה של יו"ר ועדת האיתור איים על ביטחונם התעסוקתי של עובדי התאגיד: "למה, למען ה', בעידן של תקשורת חופשית, עם אין ספור ערוצים מדינת ישראל צריכה לממן ערוץ ציבורי שמעסיק 1,200 עובדים בתקציב שנתי של כ – 850 מיליון ש"ח בשנה ?!?"
נצר מונתה ככל הנראה במטרה למנות חברים חדשים למועצת התאגיד שיהיו נאמנים יותר לדעותיו של השר קרעי, שמתכנן להפריט חלק מתחנות הרדיו של התאגיד ולעשות שינויים נוספים בערוץ הציבורי. על הכוונת בשלב הראשון, תרחנת כאן תרבות, וכאן 88. כמו מכוון קרעי למנוע פרסום בערוצי התאגיד.
היועץ המשפטי של ארגון העיתונאיות והעיתונאיות עו"ד אמיר בשה מציין בפני היועצת המשפטית לממשלה כי: "מינויה של השופטת בדימוס נחמה נצר לתפקיד ציבורי של יו"ר ועדת האיתור של מועצת התאגיד מוכתם בניגוד עניינים ומשוא פנים חריף לאור אמירות חמורות מצד בן זוגה ושותפה במשרד עורכי דין כלפי התאגיד וחופש העיתונות ובכלל זה, סגירתו של התאגיד, איום על ביטחונם התעסוקתי של עובדי התאגיד והכפשתם. מתבקשת התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית, לרבות הנחיה ברורה לשר התקשורת להביא להעברת יו"ר ועדת האיתור מתפקידה בנסיבות העניין החריגות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה