תקשורת ומדיה

אברי גלעד מגן על שרה נתניהו: "טעות קריטית"

בטור הדעה השבועי שלו בישראל היום, אברי גלעד מביע את דעתו על גל הסרבנות ששטף את צה"ל השבוע ואף מתייחס לנושא פחות מדובר: שיעור הילודה הגדול בארץ והיכולת של הורים מרובי ילדים לתחזק משפחה גדולה

מערכת ice |  4
אברי גלעד (צילום מסך רשת 13)
בטור השישי שלו ב'ישראל היום' אברי גלעד מביע את דעתו הנחרצת בנוגע למחאת המילואימניקים וגל הסרבנות בצה"ל. כמו כן, הוא מתייחס לנושא שלא מרבים לדבר עליו ביום-יום, אלא לעיתים די רחוקות והוא נושא היקף הילודה בארץ. לבסוף הוא מספר על מפגש שלו עם סבא מיוחד שמגדל נכד עוד יותר מיוחד.
ראשית גלעד משווה את גל הסרבנות (שהגיע במסגרת המחאות החברתיות נגד הרפורמה המשפטית) בצה"ל להפיכה צבאית, אם כי בעצימות נמוכה ביחס להפיכות הצבאיות שהתרחשו ומתרחשות ברחבי העולם. עם זאת הוא טוען כי כשתבוא שעת מבחן אמיתית הם לא "יבריזו" ולכן "הם משחקים בלוף. אבל משחק מלוכלך". 
כמו כן, גלעד טוען כי לצד ההפיכה הצבאית לכאורה ישנה גם הפיכה כלכלית שתמונתה המשוקפת רחוקה מהמציאות היות שדירוג האשראי של המדינה נותר בעינו וכי "באופן כללי, בינתיים, זמנית - אנחנו סבבה".
לבסוף בנושא זה הוא מוסיף: "מה שאני אומר זה בעצם שכל הפיכה היא לטובה. גם הפגנות זה סבבה, אבל חסימות ממש לא, ומצור על מספרות - טעות קריטית. הרפורמה בעיקרה טובה ונחוצה. יוזמיה מוכנים לדבר. חלאס עם התנאים המוקדמים. קצת צניעות, כבוד לבוחרים, ערבות הדדית, התעלות מעל המחלוקת".
לאחר מכן גלעד פונה לנושא אחר והוא תחום הילודה ובפרט גודל המשפחה והורות. לדבריו היקף הילודה בארץ לא נראה בשום מדינה מפותחת אחרת וכי יש טענות שצריך להגביל ילודה. עם זאת, גלעד לא מביע עמדה באשר לטענות הללו ומתייחס דווקא למשפחות מרובות ילדים שלא בהכרח יכולות להתמודד עם כמות כזו.
לדבריו: "צריך להסתכל להורות בעיניים, ולפני שמתחילים את המסע הזה להקמת משפחה - חייב להיות תהליך של בחינת יכולות הוריות, כמו תמיכה הדדית, אמפתיה, יכולות ניהול כעסים ויכולת לקיים שיח פתוח עם בני הזוג". לכך הוא מביא דוגמא לזוג שהוא מכיר, להם קושי לגדל ילדים ולמרות זאת הם מגדלים שישה בביתם, שאינו מצליח לתפקד כראוי.
לבסוף גלעד משתף על מפגש שלו עם סבא שלקח תחת חסותו את הנכד שלו, שנולד עם פיגור קשה, ושהוריו לא יכלו לטפל בו. למרות הקושי הגדול בגידול ילד שאפילו לא יכול לדבר ולהודות לסבו, הוא מאושר בחלקו: "כשאני חושב שאני כורע תחת הנטל, שאני לא יכול יותר, שאני נותן יותר מדי - אני חושב על כדורי ומודה על מה שיש לי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    למי אכפת מה
    ממש לץ 03/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לאברי גלעד להגיד. הבנאדם הפך ליצן. זקנתו ממש מביכה את נעוריו. וגם אז הוא לא היה מופת משהו
    סגור
  • 3.
    לא היה שום מצור על המספרה, קשקשן. (ל"ת)
    צחי ל 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד על האומץ והיושרה
    משה 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל מילה אמת איזהה יופי שושנה בין החוחים כל הכ וד שמור על עצמך מפני ה0מול ה זוי
    סגור
  • 1.
    עוד קשקשן שקורא לעצמו עיתונאי
    השטן מבגדד 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ישראל היום הוא עיתון של ביבי, כל מי שתומך בביבי ויש לו קצת כישורי כתיבה, נהיה עיתונאי..פחחח
    סגור