תקשורת ומדיה

נרצחו או נהרגו? הארץ וערוץ 14 בסיקור שונה מכולם

רוב כלי התקשורת סיקרו את הפיגוע עם המינוח המקובל כי הישראלים "נרצחו", אך באתר הארץ כתבו כי הישראלים "נהרגו" או "נורו למוות", ובערוץ 14 נשארו עם "2 נפגעים" במבזקים
מערכת ice |  1
פיגוע בשומרון (צילום Nasser Ishtayeh פלאש 90)
הפיגוע בחווארה בראש הכותרות ומהדורות החדשות, כאשר כלל כלי התקשורת משתמשים בטרמינולוגיה בפיגוע הרצחני ומכנים את שני הישראלים שאיבדו את חייהם "נרצחו", וזאת בשונה מאתר הארץ שמעדן את הכותרת וכותב כי הישראלים "נהרגו" או "נורו למוות".
מהדורות החדשות היו שותפות לביטוי, כאשר גם ערוץ 12, גם ערוץ 13, גם כאן 11 וגם  שפרצו בדיווח ישיר בעקבות הפיגוע וכותבים כי הישראלים "נרצחו", בערוץ 14 לעומת זאת הכותרת נכון לעכשיו הינה "2 נפגעים בפיגוע ירי בשומרון" וזאת על אף שעברה שעה ארוכה מאז היוודע על הירצחם של שני הישראלים בפיגוע שבשומרון. בערוץ 14 לאחר מכן שינו את הידיעה "לנרצחים".

צילומי מהדורות החדשות
באתר ווינט בכותרת הראשית נכתב: "שניים נרצחו מירי לעבר רכב ישראלי בחווארה",  באתר וואלה בכותרת הראשית: "שני שיראלים נרצחו, מצוד אחר המחבל", באתר ישראל היום בכותרת הראשית: "שני נרצחים מירי ליד חווארה", באתר n12 בכותרת הראשית: "2 ישראלים נרצחו מירי", באתר מעריב גם: "שניים נרצחו מירי חולף בסמוך לחווארה".

צילום מסך אתר וואלה

באתר הארץ לעומת זאת נכתב בכותרת הראשית: "שני ישראלים נהרגו בפיגוע ירי סמוך למחסום חווארה", ובפנים נכתב בכתבה של ג'וש בריינר: "שני ישראלים נורו למוות בפגיעו סמוך למחסום חווארה".

צילום מסך אתר הארץ
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכתבה שגויה
    יצחק שליו 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הייתם מאזינים לדברי הערוץ הייתם רואים שבהתחלה נכתב נרצחו ואז קיבלו ידיעה שאולי הם עדיין חיים ולכן הורידו את הכיתוב נרצחו וגם ביקשו סליחה מהצופים ובזמן שהיה ברור בוודאות שנרצחו חזרו לכתוב נרצחו כמו שמקובל חבל סתם לבקר בלי שום הגיון
    סגור