תקשורת ומדיה

פאולה רוזנברג בפנייה אישית לסמוטריץ': "טענות שגויות ולא נכונות"

מגישת הטלוויזיה פנתה אל חבר הכנסת, לאחר שזה סיכם עם הליכוד, כי ישראל לא תצטרף לאמנת איסטנבול
מערכת ice |  5
פאולה רוזנברג בצלאל סמוטריץ' (צילום אבשלום ששוני פלאש 90, מסך קשת 12)
"סמוטריץ' סיכם עם הליכוד: ישראל לא תצטרף לאמנה בינלאומית למאבק באלימות נגד נשים" - זו הייתה הכותרת מאתר מאקו, אליה התייחסה מגישת הטלוויזיה פאולה רוזנברג, בתכניתה "פאולה וליאון", כאשר פתחה בפניה אישית לשר הנכנס בצלאל סמוטריץ'. "אתה לא לבד כבוד השר נכנס סמוטריץ', בשנים האחרונות נשמעים קולות שטוענים כנגד אמנת איסטנבול, שזאת אמנה שסותרת את עקרונות הדת, שהיא סתם פופוליסטית והיא לא נחוצה. זה קורה בהרבה במדינות, בעיקר במדינות שהבן עולים ומתחזקים קולות שמרניים ודתיים".
"אמנת איסטנבול נוצרה, כדי לסייע במניעת אלימות נגד נשים ואלימות במשפחה ולהיאבק בה. זה תקן זהב עולמי, לחקיקה ולפעילות בנושא והוא יכול להציל את החיים של מיליוני נשים ונערות. הוא יכל להציל חלק מהנשים, שהתמונות שלהן מתנוססות כאן", הסבירה רוזנברג והצביעה על קולאז' של תמונות הנשים שנרצחו בישראל בשנים האחרונות וביניהן דיאנה דדבייב, מיכל סלה ועוד.
בהמשך, המגישה התייחסה לטענותיו של סמוטריץ' שלא להצטרף לאמנה. בנוגע לטיעון שהאמנה "תוביל להרס המבנה המשפחתי המסורתי", רוזנברג הסבירה כי האמנה בכלל לא כוללת הגדרה של משפחה. גם את הטענה שאמנה "מכחישה את ההבדלים בין גברים לנשים" פאולה הפריכה, כאשר אמרה שהטענה לא באה להכחיש שום הבדלים, אלא באה "מחייבת לנקוט באמצעים, כדי להתמודד עם הרעיון שנשים נחותות מגברים". 
רוזנברג פסלה טענה נוספת, על פיה האמנה סותרת את המסורת ואת הדת, כאשר דוגמאות רבות של מדינות בעלות מסורת דתית, שכן חתמו על האמנה והוסיפה כי מה שהאמנה כן מדגישה היא ש"אין לראות בתרבות, מנהגים, דת או כבוד למסורת - הצדקה לכל מעשה של אלימות". 
גם הטענה שהאמנה נותנת זכויות יתר לנשים ומגנה רק עליהן היא גם כן לא נכונה על פי פאולה, שהסבירה כי האמנה מכסה צורות של אלימות, שמהן סובלות בעיקר הנשים, אך היא באה להגן על קורבנות מכלל המגדרים. רוזנברג גם שללה את הטענות שיש כבר חקיקה ישראלית מספקת בנושא האלימות נגד נשים ושהאמנה מציגה את הקונספט של מגדר באופן שונה מהחוק. בסופו של עניין, המגישה הבהירה כי אין מטרה נסתרת מאחורי אמנת איסטנבול והיא בסך הכל באה להגן על מיליוני נשים ונערות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    פאולה
    ציפי 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מראיינת ומגישה שלא באה טוב לעיניים. מעצבן לצפות ולשמוע אותך !
    סגור
  • 4.
    פאולה (ל"ת)
    ציפי 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    המגיבה צודקת לחלוטין (ל"ת)
    נעמה 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זה לא מעניין. פאולה סעי למדינה שחתמה אם בא לך. (ל"ת)
    ניר 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לנשים יש מספיק מעטפות הגנה בארץ!
    מוש הפשוש 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה יאללה! הגיע הזמן לכמה מעטפות הגנה לגברים נגד אלימות של נשים! בשם השוויון מגדרי...
    סגור