תקשורת ומדיה

גיא לרר חושף: בכמה התייקר המזון בישראל לעומת העולם

אחרי שנלחם בשנה האחרונה ביוקר המחיה והעלאות המחירים, הציג אתמול גיא לרר דווקא נתון מפתיע מאוד, לפיו ישראל במקום האחרון בעליית מחירי המזון בעולם המערבי בשנה האחרונה
מערכת ice |  1
גיא לרר (צילום מיכה לובטון, פלאש 90/ יונתן זינדל)
מגיש "הצינור" גיא לרר ממשיך במלחמה נגד יוקר המחיה והעלאות המחירים, אבל מציג דווקא עובדה מפתיעה חדשה: ישראל במקום האחרון בעליות מחירי המזון בעולם המערבי בשנה האחרונה.
בחשבון הטוויטר שלו פרסם לרר טבלה המציגה את טורקיה במקום הראשון בעליות המחירים בפער גדול עם 99%, ואחריה הונגריה עם 42.9%. ישראל בתחתית הטבלה בעליית מחירי המזון בשנה האחרונה, עם עלייה של 4% "בלבד".
 
בסדרת ציוצים אמש כתב לרר: "אחרי כמה ניצחונות יפים וקצת כאפות כואבות, שאלנו מומחים מה הנתונים שיספרו סיפור של שנה שלמה במזון. הפתעה: בישראל עליות המחירים הנמוכות ביותר במערב על פי ה-OECD. עפ״י משרד הכלכלה המחירים עלו ב-2%, פחות מחצי המדד".
 
"חשוב מאוד להבהיר", הוסיף לרר, "זה לא מצדיק אף עלייה! כל החברות שמרוויחות מאות מיליונים ברווח נקי, היו יכולות לספוג הכל בעת הזו. זה גם לא אומר כלום על יוקר המחיה הכללי פה, כי מראש יקר באופן לא הגיוני. רק כמה תווים נעימים בקקפוניה מאוד צורמת, זה הכל".
לצד הטבלה כתב גיא לרר: "זו הטבלה המלאה של עליית מחירי המזון בשנה האחרונה. ישראל עם העליות הקטנות בפער גדול משאר העולם המערבי. אני מניח שלהתעוררות הציבורית יש חלק גדול. ואחרי כל זה אנחנו עדיין יקרים בטירוף ביחס לעולם. הפער רחוק מלהיסגר ונגמרו לנו הפלסטרים. צריך ממשלה שתפתח באמת את השוק ותפרק מונופולים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה שמעניין אותו זה קוטג' טונה. וזכויות נשים
    צופה 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זכיות גברים מעניינים אותו בכלל?
    סגור