תקשורת ומדיה

כתב ערוץ 14 חגג עם הפרס היוקרתי: האקדמיה לטלוויזיה התקפלה

אחרי שבאקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה החליטו לא לכלול את כתב ערוץ 14 ברשימת הזוכים בפרס הטלוויזיה והקולנוע לשנת 2023, הלחץ עבד, האקדמיה התקפלה והעניקה לשני כתבים מערוץ 14 - אריאל עידן ועתי שלו את הפרס היוקרתי. צפו
מערכת ice | 
ערוץ 14 (צילום מסך ערוץ 14)
לפני שעה קלה הוכרזו הזוכים ב-41 קטגוריות בטקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2023 מטעם האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה. לראשונה מזה שנים ולנוכח המלחמה, החליטה האקדמיה לא לקיים טקס חגיגי ומשודר השנה אלא ערכה במקומו אירוע אינטימי וצנוע. ואכן, הבוקר התכנסה התעשייה באולם east בתל אביב, ללא שטיח אדום כאשר מרבית הפרסים חולקו להפקות חדשות שעלו על המסך בשנה מורכבת זו.
בין הרגעים המרגשים, נרשמו: רגע נדיר של סולידריות: רון בן ישי, מבכירי הכתבים הצבאיים של ישראל ומי שהעביר דיווחים מחזיתות מלחמה רבות במהלך חייו, העניק לכתבי מחוז צפון ודרום פרסי הוקרה על עבודתם התקשורתית במלחמה. בטקס נרשם רגע נדיר של סולידריות כאשר נציגי כלל ערוצי החדשות עמדו זה לצד זה על במה אחת.
והם: כתבי מחוז דרום: תמיר סטיינמן וניצן שפירא (12N), איציק זוארץ (כאן), אלמוג בוקר (חדשות 13) ועתי שלו ואריאל עידן (ערוץ 14). כתבי מחוז צפון: רובי המרשלג וחן ביאר (כאן), עלי מוגרבי (חדשות 13) ואדיר לחקים (ערוץ14). היחיד שלא הצליח להגיע פיזית לאירוע היה גיא ורון (N12). סטיינמן הנרגש אמר עם קבלת הפרס: "הפרס הזה שייך קודם כל לתושבי הצפון והדרום האמיצים".
טקס ההענקת הפרסים לכתבי הדרום: (צילום: משה נחמוביץ)
כזכור, לפני טקס הענקת הפרסים התרחשה דרמה לא קטנה מאחורי הקלעים, אחרי שבאקדמיה החליטו להעניק פרסים לכתבי הדרום, ולא כללו ביניהם את כתב ערוץ 14 בדרום אריאל עידן, כמו גם את עתי שלו. בסופו של דבר, האקדמיה התקפלה והשניים הגיעו לטקס וקיבלו את הפרס היוקרתי.
בנוגע לביקורות על כך, כתבה האקדמיה לטלוויזיה עם השינוי שנעשה: "האקדמיה פונה בכל שנה לכל גופי השידור בקריאה להעמיד את התוכן המופק ולהשתתף בתחרות ובטקס  פרסי האקדמיה לטלוויזיה".
עוד נכתב בהודעה כי "בנוסף בשנים האחרונות האקדמיה עשתה מאמצים ופנתה באופן יזום לערוץ 14 על מנת לעודד אותו להשתתף בתחרות, אך לא קיבלה תגובה מטעמו. גם השנה פנינו וגם השנה בחרו בערוץ 14 לא להשתתף בתחרות ובטקס. למרות החלטת הערוץ אנו שמחים להזמין את כתב הדרום של הערוץ, אריאל עידן, לקבל את פרס ההוקרה. האקדמיה מבקשת להוקיר את הפעילות המקצועית של כל הכתבים והכתבות- כולם אנשי מקצוע שפעלו תוך סיכון חייהם ומתוך מחויבות לציבור הישראלי ולמקצוע העיתונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה