תקשורת ומדיה

עלון השבת הדתי יסבך את סמוטריץ'? זו הקריאה המוזרה

לקרוא לאחדות זה ערך חשוב, אך בהתחשב במצב הפוליטי, זה לא תמיד הדבר הנכון. זו הקריאה המוזרה של עלון השבת הדתי לבני גנץ
מערכת ice | 
בני גנץ, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
"הם אנשים נחמדים, אבל הם לא מבינים בפוליטיקה", אמר פעם בנימין נתניהו על הציבור הדתי לאומי. בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר הוכיחו בבחירות הללו שהם יוצאים מן הכלל והצליחו להביא את המפלגה המגזרית  להישג שיא של כל הזמנים.
ובכל זאת, עדיין נשארו בציבור מי שהאידיאולוגיה הטהורה גורמת לו לשכוח איך פועלת הזירה הפוליטית. עלון השבת הדתי "עולם קטן", אולי העלון הפופולרי ביותר במגזר, ולבטח הפופולרי ביותר בקרב הנוער שלו, חגג את ההישג של המפלגה המגזרית.
במאמר המערכת פרגנו לסמוטריץ' ובן גביר וכתבו שההצלחה שלהם נבעה מכך שהצליחו לאחד את כל המגזר הדתי לאומי למפלגה אחת, בשונה ממה שניסה בזמנו נפתלי בנט לעשות כשהתפצל מהבית היהודי.

אך בסוף דברי העיתון שנערך ע"י יוסף רוסו, נכתבה הזמנה למפלגת המחנה הממלכתי להיכנס לקואליציה שתקום בראשות נתניהו. "לא, המחנה הממלכתי, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם שהמשפט הראשון שאתם משחררים לאוויר אחרי תוצאות המדגמים הוא 'לא נשב עם ביבי'".
"יש כאן הרכעה ימנית יהודית פשוטה...וחובה עליכם, גם אם תהיה ממשלת 65 בלעדיכם, לנסות להצטרף ולחזק." נכתב. 
נזכיר שסמוטריץ' ובן גביר עבדו קשה מאוד כדי להשיג את מספר המנדטים שהגיעו אליו, כאשר אחת ממטרותיהם היתה להשיג יותר מנדטים מאשר המחנה הממלכתי של בני גנץ, על מנת ללחוץ על נתניהו להכניס את הציונות הדתית לממשלה ולא את בני גנץ, כמו שנתניהו היה לבטח מעדיף.
בתמונת המנדטים, אפשר לראות, ניצחונו הסוחף של נתניהו יכול לאפשר לו גם להכניס את גנץ לממשלה על חשבון הציונות הדתית ועדיין יהיו לו 62 אצבעות לקואליציה. סמוטריץ' ובן גביר מקווים שהפעם נתניהו באמת ילך על "ממשלת ימין מלא מלא" איתם ועם החרדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה