תקשורת ומדיה

חיים לוינסון: "המגזר הרוסי הולך לבית קברות"

כך תיאר כתב הארץ את הסיבה בגינה בנימין נתניהו הצליח לאחד את החרדים והדתיים תחת אותה מעטפת לאומית ולאחדם תחת הימין, גם אם זה על חשבון הימין הליברלי
מערכת ice |  2
חיים לוינסון (צילום פייסבוק/ חיים לוינסון)
כתב הארץ חיים לוינסון פרסם אתמול סדרת ציוצים על מחשבותיו בעקבות תוצאות הבחירות והפסד השמאל בבחירות היו בגדר "עניין של זמן" ולא הפתעה. – "השמאל לא הפסיד את הבחירות בגלל מרב מיכאלי ומרצ, בלד, לפיד וכו'. ההפסד בבחירות היו רק עניין של זמן... אפשר היה לקנות איתם עוד בחירות, עוד שתיים. אבל נגמר החמצן בריאות".
לטענתו, בנימין נתניהו הצליח לזכות בבחירות הללו בעקבות הצלחתו ללכד את הזהות הדתית והלאומית יחדיו. הוא כתב כי בעבר החרדים היו "יושבים פעם עם הימין, ופעם עם השמאל", אך נתניהו הצליח לאחד ולגבש אותם כמקשה ימנית אחת שתתמוך בו. המחיר שנתניהו שילם היה "לוותר על החלק הליברלי של הימין".

בריתו של נתניהו עם הדתיים והחרדים עלתה לו בקולות של המגזר הרוסי, הימני בהגדרה גסה, אך הדבר נעשה מטעמים דמוגרפים לחלוטין. "המגזר הרוסי הולך לבית הקברות. המגזר החרדי והחרד"לי הולך לחדר לידה", כך תיאר זאת לוינסון את השינויים הדמוגרפיים החלים בישראל.
הוא סיכם בפסימית וטען כי "הבחירות האלה אסטרטגיות כי הן נותנות להם שליטה מוחלטת בכסף למוסדות שלהם, ובתקציבים שיאפשרו להם עוד ועוד ילדים, ובחוקי נאמנות שירחיקו את הציבור הערבי. זה בחירות שאין מהם דרך חזרה. כמו שירושלים הייתה פער עיר חילונית מצליחה וליברלית ואט אט השתנתה לכדי הדבר הדלוח שהיא היום, כך ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לשמאל יש את התקשורת, לימין יש את העם. זה כל העניין! (ל"ת)
    רינת 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    השמאל הפסיד את החרדים בגלל פיתה
    מוסה 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אי אפשר להתעלם מפעולות שעשה השמאל בכוחניות תוך התעלמות מרגשות וצרכי החרדים באופן גס ובוטה. החל מהכנסת חמץ ששנים היה מקובל. בשביל פיתה.
    סגור