תקשורת ומדיה

מנהל קרן המטבע הבינלאומית: "צניחה נוספת במניות בארה"ב"

שינוי בסנטימנט המשקיעים עלול להוביל לירידה נוספת של 20% עבור שוקי המניות בארה"ב, על פי מנהל שוק המוניטרי ושוק ההון של קרן המטבע הבינלאומית

מערכת ice |  1
ירידות בבורסה (צילום פלאש 90/ אדם שולדמן, Pixabay)
מחקר של קרן המטבע הבינלאומית מצא כי עליית שיעורי הריבית וציפיות הרווחים העתידיות הורידו את הערכות השווי של חברות במיתון הנוכחי בשוק, אמר טוביאס אדריאן, מנהל קרן המטבע הבינלאומית בישיבות השנתיות של קרן המטבע הבינלאומית וקבוצת הבנק העולמי בוושינגטון הבירה ב-2022.
"האמונה שלי היא שיכול להיות גם שינוי בסנטימנט המשקיעים. וזה כמובן יחזיר את הפעילות הכלכלית", אמר אדריאן.
סיכוני היציבות הפיננסיים גבוהים מאוד. הם גבוהים יותר רק בתקופות של משבר חריף, כמו המשבר הכלכלי בשנת 2008, משבר הקורונה בשנת 2020 או משבר האירו", אמר.
"אז כן, אנחנו נמצאים ברגע מאוד מאוד לחוץ, אנחנו כן מקווים שנמנע מאירוע מערכתי. אבל הסבירות בהחלט גבוהה בשלב זה". לבנקים יש הרבה יותר הון ונזילות מאשר במהלך המשבר הכלכלי בארצות הברית בשנת 2008, כאשר מתח חריף רב נגרם על ידי המערכת הבנקאית, הוא ציין.
ביום שלישי פרסם מוסד קרן המטבע הבינלאומית את התחזית הכלכלית העולמית שלו, שבה חזה שהצמיחה העולמית תיאט ל-2.7% בשנה הבאה, 0.2% נמוך מהתחזית שלו ביולי. הם גם אמרו ששנת 2023 תרגיש כמו מיתון עבור מיליונים ברחבי העולם, כאשר כשליש מהכלכלה העולמית תחווה התכווצות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ירידות למען עליות. ככה מתנהל השוק בעולם (ל"ת)
    אורח 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור