תקשורת ומדיה

הקולנוענים נגד קרן שומרון: "הלבנת הכיבוש תמורת כספים"

140 אנשי קולנוע ישראלים המזוהים עם השמאל חתמו על מכתב בו הם מצהירים כי יסרבו לשתף פעולה עם קרן קולנוע שומרון, וקוראים לאמנים אחרים להצטרף. "חלק ממנגנון האפרטהייד". יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרות ויו"ר הקרן, הגיב: "המכתב נגוע בגזענות פוליטית ומטרתו הדרת חצי מיליון אזרחים"
מערכת ice | 
קולנוע (צילום unsplash)
140 קולנוענים ישראלים הצהירו היום (רביעי) כי לא ישתפו פעולה עם קרן הקולנוע שומרון. כך לפי הפרסום ב'הארץ'. אלו מצהירים כי לא יבקשו תקציבים, לא ישתתפו בפרויקטים ואירועים של הקרן ולא יועסקו בה. יוזמי המכתב הם אנשי הקולנוע אבי מוגרבי, רחל לאה ג'ונס, לירן עצמור, יסמין קיני ונועם שיזף. עוד מהחתומים על המכתב: ארי פולמן, חגי לוי, שירה גפן, קרן ידעיה ונדב לפיד.
המכתב מגיע לאחר שלפני כחודשיים נערך לראשונה פסטיבל הקולנוע בשומרון, בהשתתפות שר התרבות חילי טרופר. "מאחורי פסטיבל זה כמו גם מאחורי הקמת קרן קולנוע שומרון, לא עומדת אהבת התרבות אלא פוליטיקה, שמטרתה למחוק את הקו הירוק ואת ההבחנה בין משטר צבאי לאזרחי" כותבים הקולנוענים. 
"לא מפתיע לפיכך, שבראש הקרן הפוליטית הזאת עומדים אסתר אלוש, דוברת המועצה האזורית שומרון, ויוסי דגן, יו"ר המועצה האזורית שומרון. הקרן והפסטיבל מזמינים יוצרים ישראלים לקחת חלק פעיל בהלבנת הכיבוש, תמורת תמיכה כספית ופרסים".
 
עוד קוראים הקולנוענים לראשי האקדמיה הישראלית לקולנוע שלא לקיים בעתיד את טקס פרסי אופיר בשומרון. "אנו קוראים לאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, לחבריה ולראשיה, לא להפוך את הקולנוע הישראלי לכלי נוסף לדיכוי של העם הפלסטיני". את ההחלטה לצאת באופן פומבי נגד הקרן מסבירים היוצאים בכך ש"ליוצרי קולנוע יש אחריות על דמותה של החברה שבה הם חיים. במציאות מתמשכת של כיבוש ותהליך זוחל של סיפוח, עלינו למתוח קו אדום".
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר הקרן, הגיב לקולנוענים ואמר: "יש בשמאל הקיצוני כמה אנשים שחושבים בטעות, שלגור באיזורים מסויים שלא מתאימים לרוחם, או לאחוז בדעות פוליטיות שונות מהם, זו עבירה על החוק. אני אחדש להם, חצי מיליון אזרחי ישראל ביהודה ושומרון, נושמים אוויר, חיים, אוהבים, מטיילים וגם יוצרים קולנוע. קרן הקולנוע היא חלק ממיזם של מדינת ישראל להקמת קרנות איזוריות, בדיוק כמו הקרנות האיזוריות בנגב בערבה ובגליל, וכך זה יימשך".
עוד אומר דגן: "המכתב הזה נגוע בגזענות פוליטית ובנסיון בוטה, לפגוע בחופש הביטוי והיצירה של כחצי מליון אזרחים במדינת ישראל*.  הקרן שתמכה עד היום בלמעלה מ 70 סרטים תמשיך לפעול במקצועיות וברצינות למען היוצרים והיצירה הקולנועית בארץ וביהודה ושומרון. הנסיון לסתום את הפה לחצי מליון אזרחי מדינת ישראל, ולהדביק פוליטיקה בפעילות הקרן לא יצלח. הקמת הקרנות האיזוריות בהן קרן שומרון היא הזדמנות לתת במה לצעירים מוכשרים בפריפריה מכל גווני החברה הישראלית שעד היום לא קיבלו הזדמנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה