תקשורת ומדיה

היועצים החינוכיים: אם לא יהיו לנו תנאים, דור ההמשך יפגע

בשעה זו מתקיימת הפגנה של מאות יועצות ויועצים חינוכיים מול בית ראש הממשלה בירושלים בדרישה לשנות את תנאי העסקתן כך שיהלמו את כמות העבודה שלהן, כובד אחריותם המקצועית ותנאי הסף שצריך כדי להיכנס למקצוע. ההפגנה מתקיימת בשל היעדרות שיפור תנאי היועצים החינוכיים בהסכמי המשא ומתן המתקיימים בין הסתדרות המורים לבין האוצר ומשרד החינוך
מערכת ice |  1
מחאה (צילום pngwing)
במכתב שנשלח בשבוע שעבר מטעם מנהיגות מחאת היועצים אל שרת החינוך ושר האוצר בשמם של כ-8000 יועצות ויועצים חינוכיים מכל רחבי הארץ בדרישה לשיפור תנאי ההעסקה שלהן נכתב כי "עם פתיחת הסכם השכר ישנה הזדמנות ליצירת שינוי לו אנו זקוקים כדי לבצע את עבודתנו בצורה הטובה ביותר! רבות שמענו בפרסומים השונים אזכורים לעיוותי השכר המתקיימים במערכת, הנידונים ועתידים להיפתר במסגרת הסכם השכר החדש, אך לא שמענו התייחסות אחת קונטרקטית הנוגעת לנו - היועצות והיועצים החינוכיים".

במחאתם דורשים היועצים החינוכיים להיכלל במתווה של הסתדרות המורים והאוצר ולקבל גמול ייעוץ המותאם להיקף עבודתם, תקן הולם של לפחות 3.5 שעות לכל כיתה + 5 שעות מערכתיות והגדרת מכסת שעות נוספות והחזרי נסיעות מחוץ להיקף המשרה.
שגית פוליטי איש שלום, ממנהיגות מחאת היועצים החינוכיים, אמרה כי "אנחנו מצפות משר האוצר, שרת החינוך, יפה בן דוד ורן ארז שיקשיבו לנו, שיתנו לנו את התנאים שאנחנו זקוקות על מנת להגיע לכל ילד וילד, לתת את המענה לכל הצוותים החינוכיים, לעשות את הדברים כפי שאנחנו יודעות לעשות בצורה הטובה ביותר.
אבל אם לא יהיו לנו את התנאים, לא יהיו לנו את הזכויות שמגיעות לנו על מנת לתת את המענה, לא ישארו יועצות ומי שישאר יהיה שחוק ולא יוכל לתת את המענה כמו שצריך. בסופו של דבר מה שיהיה זה שדור ההמשך שלנו יפגע ואנחנו לא רוצים שזה יקרה. תקשיבו לנו ותתנו לנו את המענה ההולם לכל היועצות והיועצים החינוכיים"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חייבים עדכון לתנאי העסקה של היועצות
    יועצת שלא מוכנה יותר 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייב שינוי משמעותי. למען עתיד הילדים והילדות. תנו לנו את האפשרות הראויה לטפל בילדים
    סגור