תקשורת ומדיה

גדעון לוי בפרגון מפתיע לבן גביר: "שמרצ תלמד ממנו"

עיתונאי הארץ, גדעון לוי, בביקורת נוקבת על מפלגת מרצ ומחנה השמאל ושעליהם דווקא ללמוד מבן גביר איך בונים כוח פוליטי: קביעות נחרצות ולא מלמולים פחדניים
מערכת ice |  1
גדעון לוי (צילום תומר נויברג פלאש 90)
עיתונאי הארץ, גדעון לוי, משווה בין נפילתה של מפלגת מרצ ובין עלייתו של ח"כ איתמר בן גביר, ואומר היום (ראשון) כי דווקא מפלגת השמאל צריכה ללמוד מיו"ר עוצמה יהודית איך בונים כוח פוליטי, ואפילו מפרגן: "כוח פוליטי בונים לא במלמולים פחדניים אלא בקביעות נחרצות".
את הדברים כתב לוי בטור היום באתר הארץ, כאשר ביקר את חברי מפלגת מרצ על "כניעתם" כביכול לאותן מטרות של צה"ל והשמאל הציוני בכל הקשור למבצעים בעזה והמו"מ מול הפלסטינים. בכך, אומר לוי, לא ניתן לבנות שמאל וכל שכן מול כוחו ההולך וגדל של הימין הקיצוני: "השמאל הציוני הפחדן מסתתר מאחורי גבם של גנרלים ושל עמדותיהם כדי לשרוד", אומר לוי ומסכם כי על השמאל ללמוד מבן גביר איך בונים כוח פוליטי: בחידוד עמדות ולא בטשטוש עמדות, בקביעות נחרצות ולא במלמולים פחדניים, ולא בבריחה אל "אזורי הנוחות" כלשונו, כמו המאבק הירוק והמאבק הלהט"בי, אלא "בהושטת יד אל האש הנוראה מכל".

דבריו הביקורתיים של לוי ממשיכים רצף של טורים ואמירות נגד התנהלות השמאל בתקופה האחרונה, כאשר כמה פעמים האשים את המחנה עליו הוא נמנה בשנאתם לנתניהו וכי רק דבר זה מאחד אותם: "השנאה לנתניהו מעבירה אתכם על דעתכם. היא הדבר היחיד שמניע אתכם היום, היא מחפה על זה שאין לכם מה להציע - אתם לא רלוונטיים כבר", אמר לפני שבועיים בריאיון בערוץ 14. בפעם אחרת אף הוסיף בריאיון אצל אראל סג"ל: "מחנה השמאל הציוני הוא אולי אפילו עוד יותר דורסני ופחות סובלני מהמחנה שלכם".
יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, הגיבה בעבר לדבריו של לוי בטור וכתבה "האם לדעתך ייטב לפלסטינים אם שר הביטחון יהיה בצלאל סמוטריץ'?"תמהה, והוסיפה כי רוב הציבור אינו מעוניין בחזרתו של נתניהו וכי חזרתו "חדור נקמה לכס" לא תהיה טובה יותר. כך גם אם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יהיה שר הביטחון, או ח"כ איתמר בן גביר יהיה שר הפנים "האם תרחיש כזה נשמע לך כמו פנטזיה? אתה חושב שיש דבר כלשהו שנתניהו לא יעשה כדי לשרוד בתפקידו?", הטיחה חברת הכנסת לשעבר בלוי.
 
בן גביר אצל אמנון לוי. מן הארכיון
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו באמת מי מקשיב לו?? זילות האדם (ל"ת)
    איש 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור