תקשורת ומדיה

מי מציץ לחברי הכנסת? זו הבקשה שהוגשה למיקי לוי

תופעה מטרידה באולם מליאת הכנסת גרמה לשני חברי הכנסת מהאופוזיציה להגיש מכתב ליו"ר מיקי לוי ובו בקשה: "ענייניהם האישיים של חברי הכנסת חייבים להישאר בחזקתם בלבד"
מערכת ice |  1
מליאת הכנסת (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
אולם מליאת הכנסת הוא אחד המקומות המצולמים בארץ באופן תדיר, כשבכל דיון והתכנסות מליאה מגיעים גם כלי התקשורת בהמוניהם לסקר את האירוע. כך יצא שבשבועות האחרונים נקלטו בעדשות המצלמה עיסוקיהם של ח"כים מהאופוזיציה, שמעל מקומם באולם המליאה ניצב יציע העיתונאים.
בשבועות האחרונים יצא שמצלמות התקשורת קלטו במסגרת תיעודי המליאה את מסכיהם של חברי האופוזציה שהתעסקו במחשבים ניידים או סמארטפונים בזמן המליאה. כך נחשפו מקרי שופינג אונליין כשח"כ שטרית רכשה נעליים, טבלת אקל של ברקת ותוכנו של פתק שנתניהו קיבל.
בעקבות המקרים המביכים האלה, פנו היום (רביעי) חברי הכנסת אופיר ספר ואמילי מואטי ליו"ר הכנסת מיקי לוי בבקשה לשים סוף לתופעה. במכתב שהגישו ליו"ר כתבו הח"כים, "בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה מגונה החוזרת על עצמה שוב ושוב, בה מצולמים חברי כנסת ללא ידיעתם בעת שהותם במליאת הכנסת. כידוע, פעמים רבות נדרשים חברי הכנסת להשתתף בישיבות מליאה בכנסת הנמשכות לעיתים שעות ארוכות ועד שעות לילה מאוחרות.
"בישיבות מליאה אלה נאלצים חברי הכנסת והשרים לעסוק מדי פעם לפעם בענייניהם האישיים ואף בנושאים הקשורים לעבודתם השוטפת מצב זה אסור שיימשך. ענייניהם האישיים של חברי הכנסת והשרים כמו גם נושאים בתחום עבודתם הקשורה לעיתים בנושאים הקשורים לביטחון המדינה ולנושאים מסווגים - חייבים להישאר בחזקתם בלבד אלא אם כן בחרו לחשוף אותם. לפיכך, אבקשך לפעול באמצעות כלל הכלים העומדים לרשותך למיגור התופעה".
העיתונאי יקי אדמקר פירסם בעמוד הטלגרם שלו כי גורמים בלשכת יו"ר הכנסת בתגובה: אין כוונה לשנות את הדרך בה המליאה מסוקרת על ידי העיתונאים והצלמים. חברי הכנסת צריכים להפנים שהמליאה מצולמת, חשופה ופתוחה לציבור באופן מלא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודקים לחלוטין
    אחד שהוא אחד 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לפרסם עיניינים אישיים של חברות וחברי הכנסת מתוך המליאה. אין קשר לציבור
    סגור