תקשורת ומדיה

גדעון לוי נגד ג'וש בריינר "יש גבול" | הקרב ב"הארץ"

הקרב במערכת הארץ מעלה הילוך: לאחר שכתב הפלילים ג'וש בריינר יצא בחריפות נגד גדעון לוי שכינה את האסירים הפלסטינים הנמלטים "לוחמי חופש" ואמר כי לוי חי בעולם מעוות, עיתונאי הארץ משיב היום אש
מערכת ice |  7
גוש בריינר וגדעון לוי (צילום טוויטר ותומר נויברג פלאש90)
עיתונאי הארץ, גדעון לוי, ממשיך את הקרב במערכת העיתון על האם ששת האסירים הפלסטינים שברחו מכלא גלבוע הינם "לוחמי חופש" או "רוצחים", ונראה שהקרב הפנימי מעלה הילוך עם הטור שכתב הבוקר (חמישי) לוי.
נזכיר: לאחר בריחתם של האסירים, כתב גדעון לוי טור בעיתון בו הוא כינה אותם "לוחמי חופש נועזים" ואף קיווה שחברו, זכריה זביידי, יזכה לצאת לחופשי: "כמו מרואן ברגותי וגיבורים פלסטינים אחרים גם הוא רצה בשלום עם ישראל, אבל בתנאים של צדק וכבוד לעמו, וגם הוא הרגיש שלא נותרה לו דרך אחרת זולת ההתנגדות האלימה. מעולם לא ראיתי אותו לא חמוש", כתב לוי והוסיף: "האנשים הללו ראויים לעונש על מעשיהם, אבל גם להבנה ולהערכה על אומץ לבם ובעיקר על צדקתם".
כתב הפלילים של עיתון "הארץ", ג'וש בריינר, יצא נגדו בטור בו הוא כתב בתקיפות נגד עמדתו של לוי: "מה היסוד הנפשי שמביא אדם - ישראלי, בריטי, מצרי או נורווגי - להלל רוצח שכזה? לשמוח על יציאתו לחופשי? מתי חצה לוי את הקו שבין ביקורת חריפה וצולבת על הכיבוש, על שליטה בעם אחר, על טעויות מזעזעות של חיילים או אלימות בלתי נסלחת, לבין שיר הלל עקיף לרוצחים? בדבריו של לוי אין ביקורת על מדינת ישראל או קידום רעיון מורכב כלשהו", כתב בריינר.
עוד הוסיף בטור: "באיזה עולם מעוות חי לוי, שבו רצח אזרחים באוטובוס הוא מאבק ראוי מוצדק, או אפילו כזה שאפשר לגלות כלפיו הבנה?".
לוי עצמו המשיך היום בקרב והזכיר את "הטרור" לדבריו שמבוצע נגד הפלסטינים: "האם הורגי הילד מוחמד אל עלאמי מבית אומר לא התכוונו להורגו כשהמטירו מטחי אש על מכונית אביו בעת שחזרו מקניות? האם זה איננו טרור? והרג ארבעת ילדי משפחת באכר על שפת הים של עזה בעת ששיחקו כדורגל היה מכוון? לא מכוון? האם זה משנה משהו? האם כ–400 הילדים שנהרגו במבצע "עופרת יצוקה" נהרגו כולם בלא כוונה?", כתב עיתונאי הארץ בטור הבוקר.
לדבריו, "ש גבול למה שהדעת סובלת. בריינר וכמעט כל הישראלים לא יעזו לענות ביושר על השאלות הללו. בעבורם היהודים הם הצודקים והמתגוננים תמיד, והפלסטינים הם המחבלים והרוצחים תמיד. להרוג מותר רק ליהודים. אני רואה זאת אחרת".
כך, מוסיף לוי, כי כתב הפלילים של הארץ מנסה לקרוע את הלב עם סיפורים על קורבנות הטרור שאחראים להם הנמלטים מכלא גלבוע, וכי הוא בסף הכול עושה אותו דבר "עם קורבנות הכיבוש", והוסיף: "בריינר סבור, שהם מחבלים הצריכים להינמק בכלא עד יומם האחרון, ואני סבור, שהם לוחמי חופש נועזים. למה? כי הם נלחמים על חירות עמם, והם נועזים יותר לפחות מחלק מחיילי צה"ל בנכונותם להקריב". 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    גדעון לוי עם פניו הרעות ,הוא פשוט שונא את עצמו
    לטיפשות אין סוף 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם בלתי נסבל עם קיצוניות חולנית,בקיצור נפשו לוקה והוא צריך טיפול
    סגור
  • 6.
    הנדסת התודעה
    הנדסת התודעה 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנדסת התודעה,ספר חובה!!!
    סגור
  • 5.
    מילא האפסים האלו לא היו חיים תחת ההגנה שצהל נותן להם
    סמולנות זאת מחלת נפש 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל גם לחבק את האויב וגם ליהנות מהכיבוש? סמולנות זאת מחלת נפש
    סגור
  • 4.
    מלחמה בביובית של 'אל-מנאר' באותיות עבריות
    לוי מהדהד את שוקן 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מה שלא מובן זה איך ישראלים וציונים עדיין כותבים בפשקוויל האנטישמי הזה של שוקן. גם מה שנשאר מקוראי הפשקוויל הזה הם אנטישמים וחובבי הטרור הערבי, כפי שאפשר להיווכח בנקל כשמסתכלים על הטוקבק שלהם שמזכיר פרסומים נאציים-אנטישמיים בחו"ל. אפילו העיתונאי היהודי-אמריקאי הסמאלני ג'פרי גולדברג, שלא ידוע כאחד מגדולי חובבי ציון בברנז'ה, ביטל כבר לפני חמש שנים את המנוי שלו על הפאשקוויל השוקני בגלל האנטישמיות שלו. נמאס לי לקבל מיילים מנאו-נאצים, כתב גולדברג, ששולחים לי לינקים למאמרים ב'הארץ'.
    סגור
  • 3.
    ה"גילדה" מנסה להחליט בשבילנו מה טוב לנו וגם מה נחשוב
    ארנון תל-אביבי 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאיחוד הטמא של השמאל ה"פרוגרסיבי" ל אימפירליזם האיסלמיסטי . יש בינהם ברית זמנית במטרה אחת -להשמיד בעולם את התרבות המערבית ואת המדינות הדמוקרטיות . נלמד כולנו את הסכם מולוטוב-ריבנטרופ ב אוגוסט 1939 בין הנאצים והקומניסטים .
    סגור
  • 2.
    גדעון לוי
    מדה 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גדעון לוי היתחרפן אין לא מה לכתוב. הוא זקוק לאישפוז נהייה אהבל
    סגור
  • 1.
    פשוט אין מילים. לוי לא שפוי בעליל (ל"ת)
    מני 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור