תקשורת ומדיה

צפו: קריב מותקף: "חזיר שוכב פושט טלפיו לומר ראו שאני טהור"

מינוי  קריב ליו"ר ועדת החוקה עורר סערה וביקורות מצד אנשי האופוזיציה. ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה נאם אמש במליאה ומסביר את הבעיה שלו עם היהדות הרפורמית: "עוקרים חלקים מהתורה, יש להם דת חדשה". גם בן גביר תקף 
אביחי דלאל |  2
מאיר פורוש וגלעד קריב (צילום הדס פרוש ויהונתן זינדל פלאש 90)
המליאה אתמול (שני) בכנסת ממשיכה לספק כותרות. הפעם שוב חוזר השיח סביב הדת היהודית כשבמוקד מתקפה של ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה שתקף את  הרב הרפורמי ויו"ר ועדת החוקה החדש, ח"כ גלעד קריב. בין היתר, מינויו של קריב אמש עורר את הביקורת של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן  גביר.
כאמור, אתמול במליאת הכנסת שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, הלילה הרב הרפורמי גלעד קריב נבחר לשמש כיו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת והדבר עורר ביקורת רבה בנושא.
אחד המבקרים הוא ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה שנאם ובחר לדבר על היהודים הרפורמים במהלך הנאום שלו התייחס לח"כ קריב ואמר: "נמשל עליו משל החזיר שנאמר עליו כשהוא שוכב פושט טלפיו לאמור 'ראו שאני טהור'. כך אלו גוזלים וחומסים ומראים עצמם כשרים. מה היא הבעיה עם הרפורמים? הם עוקרים חלקים מהתורה, יש להם דת חדשה, הם פושטים את הטלפיים שלהם ואומרים שהם טהורים כמו החזיר. ממשלת השנאה בראשות ראש ממששת המנדטים נפתלי בנט נעצה את הטלפיים בחומת התורה כאשר אצה לה הדרך  להקים ועדת חוקה ומשפט ולהעמיד בראש הוועדה את אותו הראש הרפורמי שכל הזמן פושט את הטלפיים. הוא הולך לעמוד בראש ועדת חוק המשפט ובכוחו ינסה לקעקע את חוקי התורה שהשם ישמור ויציל, ארץ ישראל הזדעזעי".
לאחר המינוי של קריב, יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר הגיב בביקורת משלו: "אחרי שממשלת השמאל מכרה את הנגב למנסור עבאס, היא מכירה ברפורמים ומוכרת להם את השליטה בחקיקה האנטי יהודית בועדת חוקה. קריב, הוא אויב ההלכה היהודית מספר אחד, שמייצג את מעודדי ההתבוללות בארץ ובתפוצות. כל מטרתו של  עוכר הדת קריב, הוא להכעיס, ליצור התגוששות ולהרחיק. ממשלת השמאל נמצאת היום בפשיטת רגל ערכית, מוסרית ולאומית".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קריב יהודי יותר והגון יותר מכל העסקנים החרדים (ל"ת)
    שעיניו בראשו 07/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    איני פוסל את קריב כאדם
    דתי לאומי מפוחד 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל עם גיור רפורמי לא מחייב כלום ועדיף כבר לבטל את זכות השיבה מאשר לתת אפשרות לכל העולם לבא להתיישב כאן.
    סגור